Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ASL Sweden Forum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Posted

Hej!

Efter många (småbarns)år då min ASL-samling stått och samlat damm tänkte jag nu pejla köp-intresset här. Då jag gärna säljer allt i en klump och det är väldigt mycket känns det opraktiskt att skicka. Allt finns i Umeå så om det skulle vara möjligt att hämta upp så hade det varit perfekt. En sådan lösning kommer att prioriteras. Går det inte så får vi fundera ut något bra sätt att skicka detta massiva lass.

Jag har lagt upp ett drive-dokument med allt som finns. Det är många grundmoduler, nya och äldre HASLs, journals, action packs och en del 3PP. De flesta grundmoduler är sorterade i 2st RAACO-lådor med "standard"-ASL-insatserna från Trojan games. Counters är klippta  (dock ej med OCD-noggrannhet ska tilläggas).

Pris? Svårt! Kom med ett bud. Jag har dålig känsla för vad det kan vara värt då jag varit ute ur hobbyn så länge. Men om någon är seriöst intresserad ska jag kolla på det. Har någon en känsla för värdet får ni gärna tipsa här i tråden.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1LsdyEOPZClPBX0iR_6yV3Bp00JHvVmoPJVG5gTE9KtM/edit?usp=sharing

Det finns fler bilder (allt är inte med på dessa nedan), och jag kan givetvis fixa specifika på begäran.

PXL_20250706_114308818.jpg

PXL_20250706_114402202.jpg

PXL_20250706_114618935.jpg

Jag är intresserad av att köpa KgP I, A Bridge to Far och Festung Budapest 

Också osäker på värdet. Men kan betala en del bara för dessa. 

Jag bor i Stockholm men skulle möjligen kunna åka upp och hämta eller ordna transport. 

Skulle i så fall kanske kunna köpa mer eller resten också. Men det är av mindre värde för mig. 

• Author

M Söderberg: Det kan vara intressant. som sagt mest sugen av att bli av med allt. Har du något bud på de tre modulerna, respektive allt, som skulle kännas rimligt? Helt ok att skicka PM om du inte vill outa här, det spelar ingen roll för mig.

FB är insorterat i RAACOs så skulle i sådana fall kräva en hel del sortering innan jag kan skicka.

• Popular Post

Om småbarnsåren är över är det väl hög tid att börja spela ASL igen😉

• Author

Så sant, men under den tiden har jag degraderat från ASL till Warhammer - Age of Sigmar, så kampen mot den lede fi går vidare, omän på andra slagfält.

2% regelmängd, måla istället för att klippa hörn, drakar istället för Stug III och rulla 30d6 istället för 2d6 - i övrigt ganska samma :)

• Author
  • Popular Post

Allt är sålt! 

Snyggt. Dörren till ASL står alltid på glänt i framtiden. Även utan egen samling. Ha det fint med Warhammer under tiden.