Fredrik Thylin Posted December 12, 2024 Report Posted December 12, 2024 (edited) Jag ser i A 4.3 att man kan kasta rökgranater i bypass. Men var kan man kasta röken? Kan man kasta i en intilliggande hex på andra sidan om huset/skogen som man bypassar? D.v.s man bypassar på höger sida om ett hus, men kastar röken på en intilliggande hex på vänster sida. Det står i A 24.1 att rutan ska vara ADJACENT, men hur avgör man det om man står i bypass? Om man slår 6 i bypass, stannar man i hexen som man bypassar? Edited December 12, 2024 by Fredrik Thylin Klargörande
M Söderberg Posted December 12, 2024 Report Posted December 12, 2024 Från ASLRB Indedex "ADJACENT (Locations [and units in them] are considered ADJACENT if any Infantry unit in one Location could conceivably—ignoring any enemy presence—advance into the other during the APh and a LOS exists between the two Locations" Jag tolkar det som att man bara kan kasta Smoke på hex som man då kan gå till från Bypass. Dvs inte på andra sidan huset/skogen. 1
Klas Malmström Posted December 12, 2024 Report Posted December 12, 2024 Tror man måste ha LOS till hexen man vill placera Smoke i.... 1
Fredrik Thylin Posted December 12, 2024 Author Report Posted December 12, 2024 (edited) 3 hours ago, M Söderberg said: Från ASLRB Indedex "ADJACENT (Locations [and units in them] are considered ADJACENT if any Infantry unit in one Location could conceivably—ignoring any enemy presence—advance into the other during the APh and a LOS exists between the two Locations" Jag tolkar det som att man bara kan kasta Smoke på hex som man då kan gå till från Bypass. Dvs inte på andra sidan huset/skogen. Fast man kan inte stanna i bypass, därav osäkerhet. Står man i rutan så kan man advance och då är man ADJACENT🤔. Edited December 12, 2024 by Fredrik Thylin Klargörande
Fredrik Thylin Posted December 12, 2024 Author Report Posted December 12, 2024 3 hours ago, Klas Malmström said: Tror man måste ha LOS till hexen man vill placera Smoke i.... Jag såg också en referens till LOS. Men vad kollar man? Från en vertex?
Klas Malmström Posted December 12, 2024 Report Posted December 12, 2024 2 hours ago, Fredrik Thylin said: Från en vertex? Ja... 1
Fredrik Thylin Posted December 21, 2024 Author Report Posted December 21, 2024 Så jag antar att om man har LOS från en vertex till mittpunkten till en intilligande hex så kan man lägga smoke grenades där? 1
Recommended Posts