Fredrik Thylin Posted October 9 Report Posted October 9 En squad har 10 moral. Moral 8+fanatisk och 1 högre moral bruten. Vid rally kan squaden dra nytta av leadership och stenhus/skog? Om den är dm med en -3 ledare, blir den rallied på 10 eller under? 10-4 moral och -4 på tärningsslaget.
CTABKA Posted October 9 Report Posted October 9 (edited) Det stämmer -4 / +4 DRM. Vi brukar räkna baklänges, dvs en -3 Ldr i Rally Terrain (-1 DRM), på det printade moral värdet (10). -2 Ldr, ett lägre det printade värdet (9 i det här fallet). -1 Ldr (två lägre på 8). 0 Ldr på 7 (tre lägre än den printade moralen). Edited October 9 by CTABKA 1
Jerry Posted October 10 Report Posted October 10 Om du har en kille med 8 i moral utan att vara broken och du har en -3 ledare.... rallar du på en 11 eller lägre ? Funderar i banorna, ja taket är ju 10 i moral, men -3 är ju en tärningsmodifiering...??......??? 1
Fredrik Thylin Posted October 10 Author Report Posted October 10 Jag var lite osäker på vad som är moralhöjande respektive drm. Inte så ofta moraltaket används. Fanatisk bärsärk, är nog ett exempel, antar jag.
Maglica Posted October 10 Report Posted October 10 Det är moralen som har ett tak, inte kombo med drm.
Fredrik Thylin Posted October 18 Author Report Posted October 18 (edited) Jag har en följdfråga. En fanatisk 10-2 är encircled. Har den 9 eller 10 i moral vid beskjutning? Edited October 18 by Fredrik Thylin
CTABKA Posted October 18 Report Posted October 18 10-2 har 10 i moral om den har "11" och är Encircled, 9 i moral om den blir attackerad av Friendly Artillery (eller 10 i moral om det är en rysk fanatisk 10-2 som befinner sig i samma Location som en 9-0 Com). 1
Recommended Posts