Jump to content

Recommended Posts

• 1 month later...
Posted

Tack för en fint ordnad turnering. Underhållande scenarion under alla rundor men kanske mindre speltestat i vissa rundor. Överlag bra och en trevlig helg.

Och grattis Mel. 

• Thumbs up 4
Posted

Angående det okända 3rd part scenariot OTO31 Schmidt's Roadblock i semi finalen som jag först spelade som ryss (bjöd R3, Olav bjöd R2, i den andra semi finalen bjöd C Peyre R1, Jens T R0), tysken förlorade båda gångerna, jag spelade igen, nu med mig som tysk (med R3), tysken förlorade klart i slutet, det var inte ens nära. https://www.aslscenarioarchive.com/scenario.php?id=64175

Tänkte att jag skriver ner balans uppdateringar vi (C Peyre/Olav H) diskuterade, innan de glöms bort.

Delete one Game Turn to 5.5 Turns.

New VCs the Germans can only win with an Unbroken non-crew MMC on/adjacent to any road hex at game end.

Delete nr 2 in the Russian OB under 2-4-8 HS, ATR and DC (i.e., delete one of each).

The 3 German Stug IIIG can set up HIP in concealment Terrain (setting up Dug-In is NA).

Decrease the number of German ? counters to 10 from 18.

• Thumbs up 4
Posted

Ja, det var en miss på detta scenariot med bara en testspelning (där jag inte var inblandad). Vi har nu sett över våra rutiner så att det inte ska hända igen!

• Thumbs up 2