Jump to content

AOO


Klas Malmström

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Verkar som om den första erratan börjar ramla in.

 

Tydligen är den obrutna moralen på Ungerska Veh. crews felaktig.

 

Från Consimworld:

"Hungarian Vehicular Crew Counters: Are they really suppose to have a front side morale of 7?

 

No, they should have an unbroken morale of 6. "

 

 

Hmmmmm...undrar vem som proofade så uselt B)

Link to comment
Share on other sites

Själv skulle jag betala en betydande summa för att omedelbart och bums få ett ex AOO!
Tålamod Martin! Keith Dalton postade på ASLML att de fortfarande har 700 ex att skicka ut.

 

Fast jag har två ex - man kanske skulle lägga ut den ena på ebay för en 2-dagars auktion! <duckar>

Link to comment
Share on other sites

Tålmodighet är en av mina absolut svagaste sidor. :) Varje dag dom senaste veckorna har jag kollat om MMP dragit pengar från mitt konto. Och idag har dom gjort det. Så, med airmail kanske jag har tur och får det nästa vecka? :o

 

(om inte det fanns folk som osympatiskt förbeställde mer än ett exemplar av AOO skulle jag kanske ha mitt AOO i mina händer nu :ph34r: ) ;)

Link to comment
Share on other sites

Tålmodighet är en av mina absolut svagaste sidor. :) Varje dag dom senaste veckorna har jag kollat om MMP dragit pengar från mitt konto. Och idag har dom gjort det. Så, med airmail kanske jag har tur och får det nästa vecka? :o
Det ena tog 14 dagar (med kartor), det andra 8 dagar (utan).

 

(om inte det fanns folk som osympatiskt förbeställde mer än ett exemplar av AOO skulle jag kanske ha mitt AOO i mina händer nu :ph34r: ) ;)
För P# produkter får man offra sig! :rolleyes: Det är perverst många kanoner iallafall, säkert 50% mer än fordon.
Link to comment
Share on other sites

Säker på att du inte fått ASLSK2 GUNS?

:P

Japp! Dom har min äldsta son koll på (jag får vara med ibland). :o

Bara rumänernas (eg. icke-ungrarnas) 75 / 76 mm ART tar upp ett stort fack. Kanske 15 - 20 st. Obs inga AT / INF medräknade. En cool Skoda kanon med olika bore size på fram- och baksidan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Äntligen!

 

Torsdag 20 april öppnade Pålsbodaposten fördämningarna och släppte loss mitt ex av AoO (med mounted boards).

Tyvärr hade tullen kikat på det, så det blev 275 spänn dyrare, men vad tusan ...

Välcentrerade brickor, man tackar.

Genast värmer vårsolen lite intensivare.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

:D AoO har även hittat fram till Örebro. + i taket.

Fick också betala 272 kr i moms. Är detta något nytt påfund. Har inget minne att jag betalade extra för Operation Veritable. Eller har man bara tur/otur ?

AoO lever gott och väl upp till (de högt ställda) förväntningarna vid första anblicken, och tänk, Kavalleri redan i 1:a scenariot :) .

Fortfarande ingen som uppdaterat sina låd-etiketter med de nya fordonsnamnen ?

Vänligen anslå fil här på forumet. Alla filformat välkomna (EX. bildfiler).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

AOO med riktiga kartor börjar ta slut hos MMP.

 

Från Youse:

http://talk.consimworld.com/WebX?14@89.SFE...@.ee6d502/40877:

"Ok, guys, we're down to about 160 mounted maps for AOO (one of the boards, anyways). We have 141 outstanding preorders remaining (the "billing problem" stack).

 

We'll be switching to ASLSK style maps shortly. I'll post exactly when but expect it any day now..."

Link to comment
Share on other sites

AOO med riktiga kartor börjar ta slut hos MMP.

 

Från Youse:

http://talk.consimworld.com/WebX?14@89.SFE...@.ee6d502/40877:

"Ok, guys, we're down to about 160 mounted maps for AOO (one of the boards, anyways). We have 141 outstanding preorders remaining (the "billing problem" stack).

 

We'll be switching to ASLSK style maps shortly. I'll post exactly when but expect it any day now..."

 

 

Betyder detta att man kommer att kunna köpa de nya kartorna löst snart?

 

/Robert

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag tittade på mina fina nya AoO-brickor, och upptäckte något konstigt. Den ljusgröna färgen har blivi mörkgrön på ett par brivkor: Bofor AA, en ART-knone M05/08 och några M27/31 granatkastare.

Är jag ensam om detta fel?

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Jag tittade på mina fina nya AoO-brickor, och upptäckte något konstigt. Den ljusgröna färgen har blivi mörkgrön på ett par brivkor: Bofor AA, en ART-knone M05/08 och några M27/31 granatkastare.

Är jag ensam om detta fel?

Janusz

Nej, jag har detta "fenomen" på några av mina brickor också. Antagligen på motsvarande som du har det på.

 

Såg dock inte detta på t.ex. Roberts brickor, så det verkar vara något som endast förekommer på en del

uppsättningar. Har läst om detta på SZO ASL Forum också.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Påbörjade igår spelandet av scenario 113 Liberating Bessarabia.

Var dock först tvugna att grundligt analysera huruvida terrängen kring Gully:n på board 49 var Brush eller Marsh. Kom rent erfarenhetsmässigt fram till att det måste vara Brush, men det är inte helt lätt att avgöra.

Fick under gårdagen också Journal 7 med board V. Jag tycker inte att färgen på level 1 är lik den man är van vid.

Rent generellt ger de nya AOO kartorna tillsammans med V-kartan ett blaskigt intryck.

Detta har kanske redan ältats någonstans men vill ändå uttrycka en viss besvikelse.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...