Jump to content

De nya kartorna vs de gamla


ragngand

Recommended Posts

Hej!

 

Vad jag har sett av de nya (ASLSK) kartorna för BV och AOO har de inte ritats om exakt som de föregående, vilket leder mig till frågan om vilken uppsättning som kommer att vara den officiella eftersom LOS kommer att skilja versionerna emellan.

 

Har någon sett eller hört något officiellt uttalande i frågan?

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Vad jag har sett av de nya (ASLSK) kartorna för BV och AOO har de inte ritats om exakt som de föregående, vilket leder mig till frågan om vilken uppsättning som kommer att vara den officiella eftersom LOS kommer att skilja versionerna emellan.

 

Har någon sett eller hört något officiellt uttalande i frågan?

 

Jag tror inga kommer att vara "officiella" - LOS gäller som den ser ut på dom kartorna man för tillfället spelar på.

 

LOS kan skilja sig åt mellan olika uppsättningar av dom monterade också, så den enda LOS som kan gälla (enligt min åsikt) är den som finns för de kartor man spelar med.

 

Om man inte kommer överens med sin motspelare om annat förstårs.

 

Om man använder t.ex. moterade att spela på, och dom nya vid sidan om för att kontrollera LOS, kan det uppstå problem kan jag tänka mig dock - så det är inget jag skulle rekommendera/använda mig av.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror inga kommer att vara "officiella" - LOS gäller som den ser ut på dom kartorna man för tillfället spelar på.

 

Hmm, låter rimligt.

 

Men jag tycker att scenariodesignen rubbas av att det plötsligt utspelar sig på en ganska annorlunda karta. Jag proofade AOO kartorna, och tyckte att det fanns ganska stora avvikelser på de nya, men det verkar inte bekymra MMP.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, låter rimligt.

 

Men jag tycker att scenariodesignen rubbas av att det plötsligt utspelar sig på en ganska annorlunda karta. Jag proofade AOO kartorna, och tyckte att det fanns ganska stora avvikelser på de nya, men det verkar inte bekymra MMP.

 

Fast huruvida om en/ett par LOS eller inte finns borde inte vara avgörande för om ett scenario funkar eller ej.

Då känns det rent spontant att scenariot har andra problem. Och om detta är fallet i ett scenario så finns problemet redan då olika uppsättningar av monterade också kan ge olika LOS resultat.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Är det eller är det inte den "gamla hederliga monterade" varianten av kartor i AOO som var på preorder??

 

Hur är det med de kartor som kommer i AOO ordinarie batch senare om nu preorder var "gammaldags"??

 

MVH

 

Göran A.

 

AOO fanns som pre-order i två skepnade:

 

1. Men dom gamle hederliga monterade kartorna.

2. Utan några kartor alls.

 

Vad jag har förstått så kommer dom AOO som MMP senare kommer att börja sälja från sin web-sida

att innehålla kartor av den nya typen.

 

Dock så antar jag att dom återförsäljare som har beställt AOO av MMP har fått sådana med dom gamla

typen av kartor - fanns jag är inte 100% på det.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...