Jump to content

ASL Tournament IX at Rimforsa Strand Hotel 2023, 19-21 May


CTABKA

Recommended Posts

Turneringen, Fredag 19/5 till söndag 21/5
• Enkelrum              3175:- (något billigare om man delar).

     

         

Incheckning kl 14:00

  • Tillgång till kaffe/te under hela vistelsen.
  • Största Konferensrum (Åsunden) bokat från fredag 15:00 till söndag 15:00.

Fredag

  • Fredagsgryta serveras i matsal, därefter dessert i teköket

Lördag

  • Frukost
  • Kaffe/te och småkaka
  • Lunch varmrätt
  • 3-rätters middag med kaffe/te

Söndag

  • Frukost
  • Dagens lunch med sallad, smör, bröd, lättöl/vatten, frukt samt sötsak till kaffet


Anmälan
Anmälningsavgift 250 kr och som tidigare med - namn, adress, telefon. Anmälan görs ifrån din e-post till min melkerfalk@hotmail.com

Regler

  • Jag har reserverat 12 rum på Rimforsa Strand och sköter bokning, avbokning och merparten av kommunikation med hotellet.
  • Du ansvarar själv för alla kostnader rörande din bokning.
  • Helt kostnadsfri avbokning fem dagar före ankomst.
    Fyra till en dag före ankomst debiteras kostnaden för login, men inte mat.
    Avbokning samma dag som ankomst debiteras med 100%.
  • Rummet är reserverat för ankomst senast kl. 18.00 då maten serveras. Räknar du med att komma senare, måste du meddela hotellet på förhand eller mig om du vet det i god tid innan. Rimforsa har ingen nattöppen reception.
  • Om vi blir udda antal anmälningar, så kan man möjligen bli satt på reservplats, vi räknar med 8-12 deltagare, kommer avboka överflödiga rum mars månad.

  • Vänlig hälsning Melvin Falk 0734021317, melkerfalk@hotmail.com
  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
41 minutes ago, atomic said:

Låter intressant. Något speciellt tema denna gång?

Tänkte först på Manila 1945 tema , finns ca 16 scenarior som kan användas till en sådan turnering, men kommer inte hinna vaska fram 4 (av 16) av de bästa scenariorna och färgkarta.

  Det lilla jag spelat hitills har varit ok, därefter ska ca 25-30 Manila kartor kopieras upp och de 108 olika hustyperna bemästras. Kanske blir det ett Manila tema I framtiden.

Nu hoppas jag på nya Normandie modulens scenarior, kartor och regler, annars blir det något annat, uppslag på förslag mottages gärna.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, CTABKA said:

Blir det möjligt att köpa Normandie modulen på kick-off i Borås om 3 helger? 

Jag tror inte det tyvärr. Mailade med MMP igår om detta och fick till svar att de ska skicka ut alla preorders först, sedan till återförsäljare (det är tyvärr alltid så). Med lite tur kommer den till ASO däremot...

Link to comment
Share on other sites

Tema till Rimforsa är nu bestämt, Östfront scenarior från nysläppta Journal 13 och Winter Offensive 14 kommer vara med på scenario listan.

Har inte fått någon av dem ännu, plockas upp i Borås om 2 veckor. Tittade på ASL Archive och fann en handfull med intressanta scenarior. Scenario listan släpps om 3 veckor I slutet av februari.

  • Thumbs up 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej jag kan tyvärr inte heller vara med 😥 Kristihimmelfärdshelgen är oftast bokad med familjeangelägenheter och tyvärr så även i år, vilken annan helg som helst i maj hade gått bra.

Jag vet att ni kommer att få en kanonhelg, Melvins arrangemang bruka vara väldigt proffsiga, väl utvalda scenarier och balanserade om det behövs, ni som varit med vet och ni som ej testat att åka rek jag starkt att pröva, ni blir inte besvikna!

  • Thumbs up 3
Link to comment
Share on other sites

EAST FRONT Germany vs Russia

Round 1, Friday 16:00-23:00

WO43 HELL's HEADACHE (89) 1942 July, Gremiache

 

Round 2, Saturday 09:00-15:00

WO45 BETTER THAN NOTHING (90) 1944 October, Derecske

 

Round 3, Saturday 16:00-23:00
J202 DOWN BY THE RIVER (7, 32, 62, Overlays Wd5, Wd11) 1942 April, Demyansk

 

Round 4, Sunday 08:00-14:00

J203 DEATH AT THE CEMENT PLANT (22, 79) 1942 September, Novorossiysk

 

Have not played any of the scenarios yet. After checking out the information given on the ASL Archive website, about the new scenarios in J13 and WO14, these are the most likely that will be on the scenario list for the tournament.

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

Jag blir med till Rimforsa! 🙂

Ser verkligen fram mot detta, och för första gången på mkt länge är jag faktiskt också förberedd så jag vet hur/att förlora på alla de sätt! 😃

Melvin, jag ordnar allt officiellt/praktiskt under veckan, hotell, mail, etc etc…. 

Jag tar med mig EN, tärning.
Då måste jag slå en i taget..! 😁

  • Thumbs up 1
  • Dice 1
Link to comment
Share on other sites

Under spelning av scenariot WO45 Hell's Headache, tyckte vi att det kunde bli något grötigt.

Uppförstort karta 89 med 30% (Red Barricades size), en karta som alla kommer få, kanske kan det även användas till andra framtida scenarior om Order of Battle är av ungefär samma densitet, pendlar mellan 60-80 brickor på kartan, mestadels runt mittsektionen runtom och i trähusen.

20230223_202035.jpg

  • Thumbs up 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
9 hours ago, CTABKA said:

Hej, 

Jag bilar ned till hotellet redan på torsdag 18 maj kl 13:00 (incheckning sker kl 15:00) för bastu & bad.

Om någon vill spela något under torsdagen och/eller fredag förmiddag, fram till 15:00 så finns jag tillgänglig. Lokal finns tillhanda.

Inte helt omöjligt att jag kommer ner torsdag kväll eller tidigt på fredagen. Återkommer!

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 3/13/2023 at 7:25 PM, carlsson said:

Inte helt omöjligt att jag kommer ner torsdag kväll eller tidigt på fredagen. Återkommer!

Vi håller på att måla om huset den veckan, så det kan bli tajt att komma ner på torsdagen. Jag hör av mig samma dag eller dagen innan, det finns väl knappast någon risk att det är fullbelagt…? 🤔

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, CTABKA said:

Har tittat på dessa för målning inomhus, det kommer ju allt fler och fler sprutor för detta ändamål, som inte ska sprida så mycket runt omkring (att täcka tar ju vanligtvis mer tid än att måla typ). Hur noga behöver man vara med täckningen på denna spruta?

 

Lite offtopic, men man kan ju måla brickor med den om inte annat. ;) 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gjort en sista översyn, granskning och uppdateringar av de 4 scenariorna i syfte att förbättra spelvärdet av scenariorna. 

Om man vill kan man komma överens om att spela orginal scenariot, kommer ha med mig dem.

Om man spelar mot mig får man välja sida, men vill man spela orginalscenariot, då bjuder man på sida man vill spela.

Dokument klart, scenariorna nu klara och kommer kopieras upp inom kort.

  • Updates/clarificarions for each scenario.
  • Balance bids.
  • HIP/Depletion/Notes
  • Tournament Rules

You must log in, to be able to view the document.

Rimforsa 2023, ASL Tournament.pdf

Edited by CTABKA
  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

Vi är 6 anmälda och bekräftade, som kommer till sammankomsten, ska bli kul. 

V kommer ta med oss 3 ASL set, utöver det kommer det finnas kartor till alla.

Man behöver inte ta med sig något, kan ta med sig tabeller/regler/övrigt om man vill, men även det finns att tillgå om man vill låna.

Andreas C, inget.

Melvin F, tar med mig två ASL set-brickor/tärningar/sytråd/ 4 tärningstorn/plexiskivor/tejp/kartor till alla/Titan/ etc

Ola N, inget.

Christoffer P, tar med sig ett ASL set-brickor/tärningar/sytråd/ 2 tärningstorn.

Magnus S, inget.

Svante S, inget.

Edited by CTABKA
  • Thumbs up 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
2 hours ago, Christian Lindberg said:

😰 Bilder från förmiddagen och kvällen eller är det för intensivt just nu?

För bra väder för att hinna med 😎 men bilder kommer på alla 12 scenarior, samt slutrapport.

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

Toppen helg , trevligt sällskap och allt flöt på bra. Scenariorna var alla bra. Fungerade förvånansvärt  bra på 6 personer, man spelade mot alla förutom en av deltagarna.

Hann med bad 2 gånger, bastu och få en lätt solbränna. Fastar idag , proppmätt efter all go mat, nästa år får man väl fasta dagen innan. 

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

Tack Melvin för ett som vanligt bra arrangemang! Mycket lyxigt med färdiga kartor, tärningar och sorterade brickor. 👌

Tack till alla motståndare också, mycket roliga partier! Mest spännande var mot @M Söderberg där jag på håret lyckades få in tillräckligt mycket ryssar i Victory Location i WO45 Better than Nothing (dessutom efter att på sedvanligt Carlsson-manér "Gör utan att tänka" ha klantat bort en Sherman-vagn).

🤠

  • Thumbs up 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...