Jump to content

Provence Pack


Waloonga

Recommended Posts

Hej,

 

Jag har spelat något scenario ifrån Provence Pack, den var ganska kul, skulle gärna vilja prova spela igenom hela sviten. Någon som är sugen på att göra detta? Kör då detta via VASL, där vi kan spela omväxlande PBeM och live. Kör gärna netmeeting om du har Eyeball, Ventrilo eller dylikt.

 

Någon som är på? Om vi gör detta så väljer man Axis eller Allies så kör vi dem i ordning.

 

Skriv till mig på : daniel_spahr@hotmail.com. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Om jag inte minns rätt så finns det ett scenario som heter "teatme at the ... hotel", typ. Någon sa att det finns en oslagbar taktik för tysken, om man maxar och bara spelar tråkigt. Kanske man ska se upp med det scenariot?

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Om jag inte minns rätt så finns det ett scenario som heter "teatme at the ... hotel", typ. Någon sa att det finns en oslagbar taktik för tysken, om man maxar och bara spelar tråkigt. Kanske man ska se upp med det scenariot?

Janusz

 

Finns det en sådan taktik så skall man nog se upp för scenariot.

 

Personligen skulle jag även se upp för den/de personer som vet om en

sådan taktik och inte säger till om det (i alla fall i en "friendly" match).

Link to comment
Share on other sites

Mattias, Martin,

 

Kul att ni tycker det vore roligt att spela igenom Provence Pack. FTF i Linköping blir lite svårt, då jag bor i Uppsala. Martin, vi borde kunne spela lite FTF då och då. Däremot så tror jag mer på VASL pga mina möjligheter till personlig planering (bor i Uppsala, jobbar i Sthlm, två barn, hus, etc.). Jag har mer tid efter 19/20-snåret, där jag tycker VASL funkar alldeles utmärkt, dessutom så behöver jag inte ha bräden framme hela tiden.

 

Förslag: vi sätter upp första scenariot på VASL, sedan kanske vi kan se hur det blir med FTF. Var i Stockholm bor du?

Link to comment
Share on other sites

Jag bor i Midsommarkransen, så det är hyfsat nära stan. Jag har inte spelat VASL, och har för tillfället inte heller programmet, men det är väl inte så svårt att fixa. Kan inte du maila vad som behövs, eller rättare sagt instruktioner som behövs för att kunna sätta upp något av scenariona. :)

 

min email:

 

flambarde@hotmail.com

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...