Doomfarer Posted January 14, 2006 Report Share Posted January 14, 2006 Jag har ett ex av A Bridge To Far modulen som jag funderar på att sälja. Allt jag har gjort är att ta av plasten på lådan så allting är i perfekt skick. Vad är en sådan låda värd? En Amerikan ville köpa den för $90 innan han hörde vad frakten gick på. Vad är ett rimligt pris, och är någon intresserad av att köpa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Svärd Posted January 15, 2006 Report Share Posted January 15, 2006 Det som höjer priset är att du har opunchade svarta SS-brickor. Jag tycker 90$ låter som ett rimligt pris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Rönnblom Posted January 15, 2006 Report Share Posted January 15, 2006 Det som höjer priset är att du har opunchade svarta SS-brickor. Jag tycker 90$ låter som ett rimligt pris. Det som är surt är att det svarta SS-OB:t inte är komplett, utan man "behöver" (nåja) Journal #2 också. Och den kostar väl $250 eller så till på Ebay... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janusz Posted January 15, 2006 Report Share Posted January 15, 2006 Det som är surt är att det svarta SS-OB:t inte är komplett, utan man "behöver" (nåja) Journal #2 också. Och den kostar väl $250 eller så till på Ebay... Doomis, du är inte världens bäste försäljare, va? SS ÄR ju komplett, förutom den minimala erratan då. Janusz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Rönnblom Posted January 16, 2006 Report Share Posted January 16, 2006 Minimal? Är det inte typ 1/4 countersheet? Hursomhelst är modulen säkert värd $90. Man kan säkert få mer på det amerikanska Ebay. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas Malmström Posted January 16, 2006 Report Share Posted January 16, 2006 Minimal? Är det inte typ 1/4 countersheet? Hursomhelst är modulen säkert värd $90. Man kan säkert få mer på det amerikanska Ebay. Här http://forum.aslsweden.com//index.php?showtopic=1018 finns scans av J2 brickorna. Där kan ni se vilka svarta brickorna som var med i den. Text får MMPs hemsida on ABTF: A Bridge Too Far Errata ABTF COUNTER ERRATA (All will be fixed/added in Journal#2) On the black 1/2 inch SW/SMC sheet (sheet 03):MMG "K" should have a MMG depiction (rather than a MTR) on its malfuncitoned side and MTR "A" should have a MTR depiction (rather than a MMG) on its malfunctioned side. Black Radio and Field Phone and Goliath counters are missing, as are 5/8-inch "?" counters. Black 2-3-8 HS should have their morale underlined. The black DC counters should show "Set: 36 FP" on the back, instead of "30 FP" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doomfarer Posted January 16, 2006 Author Report Share Posted January 16, 2006 Doomis, du är inte världens bäste försäljare, va? SS ÄR ju komplett, förutom den minimala erratan då. Janusz Huh? Vad har jag nu gjort fel? Killen vill fortfarande köpa spelet för $90 fast frakten går på 276 kr. Skall fundera lite till på det. Tycker dock att ABtF kampanjen verkar tråkig och har inget större behov av svarta SS-brickor. Dessutom köpte jag spelet för $20 eller nåt när MMP hade rea. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janusz Posted January 16, 2006 Report Share Posted January 16, 2006 Jag menade att en grym försäljare inte hade påpekat för sina potentiella kunder att det finns errata till produkten. Janusz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doomfarer Posted January 19, 2006 Author Report Share Posted January 19, 2006 Nu ångrade han sig igen. Tråklig kille... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 19, 2006 Report Share Posted January 19, 2006 (Före detta medlem i Olas fanclub) Före detta? Öhh...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cpt. Hopper Posted January 21, 2006 Report Share Posted January 21, 2006 Tjena Doomfarer!Du skall göra följande: 1. Plasta in din ABtF. 2.Sälj på E-bay. Jag har precis efter mycket om och men lyckats köpa denna modul på e-bay. Budgivningen på de få av dessa moduler som dykt upp var minst sagt hysterisk. En inplastad opunchad gick för över "tvåtusen" spänn !!!Själv fick jag ge närmare 800 kr för en som var enligt säljaren opunchad men som visade sig vara delvis punchad. Detta gjorde mig inte så mycket eftersom jag spelar med mina ASL prylar och har de inte liggande som hyllvärmare.Lycka till med försäljningen! MVHCpt. Hopper P.S. Håller med Januz strunta i att uppge erratan. De är inte hela världen att de saknas några svarta ? samt radio och lite annat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Rönnblom Posted January 21, 2006 Report Share Posted January 21, 2006 1. Plasta in din ABtF. Vad skulle poängen vara med det? Det enda som räknas är ju originalinplastning ("original schrinkwrap"). Och ska man ändå agera småtjuv och luras så kan man väl lika gärna skicka en gråsten istället för ABtF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janusz Posted January 21, 2006 Report Share Posted January 21, 2006 När man talar om "värdet" på en ASL-produkt så har jag gjort en observation. Jag tror inte jänkare bjuder på europeiska saker, eller så är vi på denna sida pölen inte lika rika/desperata, men priserna är klart lägre om det är en fransman som säljer än en Texasbo. Kanske beror det på att känkare drar sig för frakt, men jag tycker mig klart se att en annual från USA som kanske går för 20-30 dollar säljs för hälften om säljaren är europé. Janusz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cpt. Hopper Posted January 22, 2006 Report Share Posted January 22, 2006 Vad skulle poängen vara med det? Det enda som räknas är ju originalinplastning ("original schrinkwrap"). Och ska man ändå agera småtjuv och luras så kan man väl lika gärna skicka en gråsten istället för ABtF. Hallå där Rönnblom!Are u for real?Som jag förstod saken så saknades endast omslagsplasten. Allt annat är precis som i en oöppnad förpackning. Tror du verkligen att allt som säljes på e-bay säljs orginalinplastat. Och även om detta skulle vara fallet, så är det fult att plasta in eller? Om varan betingar ett högre pris inplastad så ska man alltså enligt dig undvika detta eftersom det är oärligt. Hmmm....ergo, att tjäna pengar är fult. Det är ju precis samma sak som att skicka en gråsten. När den stackars köparen får sin vara, ve och fasa plasten ser ju alldeles för ny ut.....eller.NUTS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 22, 2006 Report Share Posted January 22, 2006 Hallå där Rönnblom!Are u for real?Som jag förstod saken så saknades endast omslagsplasten. Allt annat är precis som i en oöppnad förpackning. Tror du verkligen att allt som säljes på e-bay säljs orginalinplastat. Och även om detta skulle vara fallet, så är det fult att plasta in eller? Om varan betingar ett högre pris inplastad så ska man alltså enligt dig undvika detta eftersom det är oärligt. Hmmm....ergo, att tjäna pengar är fult. Det är ju precis samma sak som att skicka en gråsten. När den stackars köparen får sin vara, ve och fasa plasten ser ju alldeles för ny ut.....eller.NUTS Håll den diskussionen privat, eller i Mässen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doomfarer Posted January 24, 2006 Author Report Share Posted January 24, 2006 (edited) Jag vet att vissa plastar in spel för att öka priset. Tror t o m så är fallet med vissa butikskedjor, om folk returnerar spel så plastar man bara in dem igen och säljer som nya. Mit ex av ABtF är verkligen helt nytt bortsett från att plasten är borttagen, vilken ett enkelt foto av det visar. Är någon sugen på att köpa säljer jag det för 700 kr. Edited January 24, 2006 by Doomfarer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts