Jump to content

Antifavoritnation


Martin Svärd

Antifavoritnation  

24 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Konstiga och knasiga SSRer är ett måste för att partisanerna ska komma till sin rätt. Journal scenariot "Flames of Unrest!", är ett bra exempel på ett bra hur man med ett par SSRer gjort partisanerna intressanta. (varje partisansquad (337, 527) har en potentiell engångseldkastare med sig).

Link to comment
Share on other sites

Måste nog säga att Finnar, US-Marine och SS är tråkigast. Eller jag är nog lite kluven, visst är det kul med elittrupper, men alla tre känns lite för solida. Kanske borde jag räkna hit britter också, men av någon anledning får jag bara stryk när jag spelar med dem.

Link to comment
Share on other sites

Har du spelat Finnar med få ledare och knappt några supportweapon som möter en hord ryssar som har pansarunderstöd? Jag tycker det är både kul och utmanande för såvär den ryska som den finska spelaren.

 

Däremot håller jag med dig att elittrupper ibland kan kännas lite för solida. Speciellt britterna skulle jag vilja säga, som aldrig cowrar. Utan cowering kan man terrorisera fiendens brutna trupper lite för effektivt. Därmed inte sagt att det är tråkigt att spela elittrupper!

 

Jag håller just nu på att jobba på ett Italienskt scenario med first line Italienska 346 trupper som har ELR 1. Kravet är att det ska vara kul att spela Italienare. Det skulle vara kul att göra en kontrast till detta fyllt av fanatiska SS-trupper eller fanatiska Finnar!

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Det är klart att alla trupper kan vara en utmaning att spela, men finnarna med sin self-rally, moral osv. är ruskigt solida. Men självklart handlar det om scenariodesignen....... partisaner mot fanatiska SS kan vara intressant, förutsatt att scenariot är tillräckligt välgenomtänkt. Vilka ska italienarna slåss mot? Greker kanske?

Link to comment
Share on other sites

Italienarna slåss mot Amerikaner på sicilien 1943. Bägge nationerna har 6 i moral, så det är svårt för amerikanerna att anfalla "head on". Samtidigt har amerikanerna ont om tid. Italienarna har också pansar och guns på sin sida. Men scenariot är inte klart än, så vi får se hur slutresultatet kommer att se ut.

Link to comment
Share on other sites

Matts! Jag vet vad du håller på med. Det kallas för Flamewar trolling. :D

 

Robert. Som du kan se i denna undersökning är partisaner antagligen det folk helst inte vill spela. Hur kommer det sig att du då har en 3-3-7 partisanbricka som ditt tecken?

 

Har det kanske något med Titos partisaner att göra?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...