Jump to content

ASL-Kickoff 2023


carlsson

Recommended Posts

Som traditionen bjuder har vi en ASL-Kickoff i Borås för att fira in det nya ASL-året, denna gången helgen den 17-19:e Februari.
 
ASL -Kickoffen är en spelhelg där vi träffas i glada vänners lag och spelar vårt favoritspel, dricker en öl och har det trevligt! Avgiften går oavkortat till Spelföreningen Armagedon för lokalhyra, samt till den mat vi ämnar bjuda på under helgen.
 
Vi har hyrt Armagedons lokaler för detta ändamål, det finns kiosk i lokalen (med godis, tilltuggg och dricka), och vi kommer även att tillhandahålla öl!
 
Spelformat
Öppet spel, ASL - Advanced Squad Leader. Vi har ett löst schema med totalt fyra spelblock (fredag, lördag förmiddag, lördag eftermidag och söndag), men det är upp till var och en att hitta motståndare och anpassa sin tid efter detta. Vi tillhandahåller en whiteboard där vi skriver upp alla deltagare och planerade partier. Den grundläggande tanken är: Ingen tidspress och inga krav, det viktiga är att man har roligt! :)
 
Man kan med fördel hitta och boka motståndare på ASL Swedens forum här i tråden.
 
Tid
Lokalen är bokad Fredag 17 Februari klockan 1500 till Söndag 19 Februari klockan 1400. Man kommer och går som man själv vill.
 
Kostnad 
300 sek/person för deltagande hela helgen. Detta är ämnat till maten, överskottet går till Armagedon.
 
150 sek/person för deltagande en dag, eller del av dag.
 
Mat
I priset ingår:
Fredag kväll - Middag 
Lördag morgon - Frukost 
Lördag kväll - Middag 
Söndag morgon - Frukost 
 
För övrig mat finns det pizza/snabbmatshak i närheten, samt föreningens förnäma kiosk!
 
Övernattning
Möjlighet till övernattning finns på golvet och/eller sofforna i lokalen. Det finns även dusch i lokalen så att man kan bibehålla sin personliga hygien.
 
Vill man bo lite mer lyxigt finns det flera hotell i centrala Borås, 10-15 minuters gångavstånd från föreningen.
 
Plats
Spelföreningen Armagedons lokaler i Borås, som vi har abonnerat för ASL-spel hela helgen!
Adressen är Katrinehillsgatan 7b, 50452 Borås.
Mer info om föreningen: http://www.armagedon.se/
 
Antal
Vi har ett maxtak på 32 deltagare. 
 
ASL-utrustning
Ta med er så mycket som möjligt. 
 
Anmälan
Anmäl dig genom att svara på detta mail. Skriv också om du planerar att sova i lokalerna. Av planeringsskäl ser vi helst att du anmäler dig senast Tisdag 14/2.
 
 
Varmt välkommen!
 

 

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
9 hours ago, Rob_In_Sweden said:

Hej på er alla,

Jag vill gärna kommer till Kickoffen i Borås – men behöver någon/några som är beredd att använder värdefull speltid på att lära upp en ”återvändande nybörjare”.

Kan ställa upp som motståndare. Titta gärna på scenarion du är intresserad av att spela så kan vi spela dem.

Link to comment
Share on other sites

Följande deltagare är anmälda till kickoffen om två veckor:

Andreas Carlsson
Lars-Robert Gregorson
Robert Maglica (endast lördag)
Melvin Falk
Christoffer Peyre
Svante Sandblom
Martin Yngerskog
Jens Thomander
Erik Leander
Tomas Davidsson
Ingemar Gardell (fre-lör)
Jacob Elmqvist (fre-lör)
Mårten Cederholm
Magnus Rimvall
Christoffer Strand
Mikael Björling
Robert Hartwell

Link to comment
Share on other sites

On 1/30/2023 at 7:49 PM, Brain said:

Titta gärna på scenarion du är intresserad av att spela så kan vi spela dem.

Efter att jag har kollat lite - kanske vi kan ta någon eller några(!) av de här:

11 - Defiance On Hill 30 (Yanks 2)
12 – Confusion Reigns (Yanks 2)
13 – Le Manoir (Yanks 2)
A - The Guards Counterattack (Classic ASL)
181 - Gavin Take (Yanks 2)
105 - Going To Church (FKaC)
126 - Commando Schenke (BV3)
182 – Strayer’s Strays (Yanks 2)
AP143 – Late For Chow (AP#14)
 

Lite väl USA dominerat kanske - och jag är absolut inte emot att spela andra - men de är kanske en bra utgångspunkt? Jag är medveten att några är kanske lite väl uttjatad. Enskilda Guns/Vehicles kan också vara intressant, men då bli spelandet *mycket* långsammare på min sida........

Link to comment
Share on other sites

On 2/2/2023 at 3:27 PM, Rob_In_Sweden said:

Efter att jag har kollat lite - kanske vi kan ta någon eller några(!) av de här:

11 - Defiance On Hill 30 (Yanks 2)
12 – Confusion Reigns (Yanks 2)
13 – Le Manoir (Yanks 2)
A - The Guards Counterattack (Classic ASL)
181 - Gavin Take (Yanks 2)
105 - Going To Church (FKaC)
126 - Commando Schenke (BV3)
182 – Strayer’s Strays (Yanks 2)
AP143 – Late For Chow (AP#14)
 

Trivsam lista. Räknar med att vara på plats från 18 på fredagen.

Link to comment
Share on other sites

On 2/2/2023 at 3:27 PM, Rob_In_Sweden said:

A - The Guards Counterattack (Classic ASL)

Kan spela det valet, men endast 'Human Wave' versionen.

Som speltestades fram för ca 10 år sedan. Balanserat så gott som, spelat den HW versionen ett dussin+ gånger mot 3 spelare och solo. I länken kan du se vad uppdateringarna består av.

https://forum.aslsweden.com/index.php?/topic/3361-stockholm-asl-tournament-2016-6-8-maj/

Säg till innan om du vill och har tid (spelas på 3h), så preppar jag med kartan och brickor till scenariot.

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, CTABKA said:

Kan spela det valet, men endast 'Human Wave' versionen.

Som speltestades fram för ca 10 år sedan. Balanserat så gott som, spelat den HW versionen ett dussin+ gånger mot 3 spelare och solo. I länken kan du se vad uppdateringarna består av.

https://forum.aslsweden.com/index.php?/topic/3361-stockholm-asl-tournament-2016-6-8-maj/

Säg till innan om du vill och har tid (spelas på 3h), så preppar jag med kartan och brickor till scenariot.

Gärna - var tvungen att kolla på vad HW innebär innan jag tackade ja... Vi kan ta den på lördag kanske - efter @Brain har spöat mig på fredag.

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

Hej
Jag blir med till helgen! 🙃 (och övernattning på plats...)
Jag erbjuder sparring till valfritt ASO-scenario, för dom som ska åka till Köpenhamn!

Idag släpps också mitt spel "World War Fun" på GameCrafter i USA
https://www.thegamecrafter.com/games/world-war-fun

Jag tar med detta som möjlig nattlig spelrunda (istället för Zombie-ASL) om någon vill vara med! 😀

Vi ses...
/ola
 

  • Thumbs up 1
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Efter lite avanmälningar och tillkomna så ser helgens lista ut som följer:

Melvin Falk
Andreas Carlsson
Christoffer Peyre
Svante Sandblom
Martin Yngerskog
Jens Thomander
Tomas Davidsson
Ola Nygårds
Lars-Robert Gregorson
Magnus Rimvall
Christoffer Strand
Mikael Björling
Robert Maglica (Endast lördag)
Robert Hartwell

Totalt 14 spelare. Vi ses på fredag!

  • Thumbs up 2
Link to comment
Share on other sites

Otroligt kul att spela ASL igen. Och jag fick bara möta favoritmotståndare, tack Melvin, Peyre, Brain, Andreas. Och en speciell eloge till alla Borås ASL-nördar som oförtrutligt håller i dessa ASL event (väldigt viktigt för hobbyn/ASL i Sverige).

Jag spelade 5 fantastiska scenarion mot formidabelt motstånd och förlorade samtliga under stor förnöjsamhet. 0-5 alltså… 🙂

Jag var så nöjd och glad över att ha förlorat alla spel i helgen att jag bestämt mig för att åka till turneringen i Rimforsa och fortsätta ge mina motståndare lätta segrar, genom att fortsätta mitt så framgångsrika losing streak… 🙂

Som alltid, mkt trevligt och vi ses i Rimforsa! /ola

 

 

  • Thumbs up 2
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...