Jump to content

Beyond Valor reprint


Klas Malmström

Recommended Posts

Lite information om Beyond Valor reprint från B. Youse på consimworld:

 

"The recent call for a scenario list is because we intend for the reprint of Beyond Valor to be totally self-contained in that every scenario which comes with the game will be able to be played by the game (and rulebook).

 

It will use the new ASLSK style of map. It will include out of print scenarios which meet the criteria (ie., playable on the maps included)."

Link to comment
Share on other sites

Tja, nu verkar det som om det är tunna kartor som gäller...

Ja, riktigt sug! :(

 

Krigsspelens Rolls-Royce blir inte så lyxigt längre.

 

Nästa steg blir väl att ge ut regelboken i svartvitt i ett häftat häfte per kapitel...

Link to comment
Share on other sites

Tack för infon Klas!

 

Är det nån mer än jag som tycker att vi ska göra ett upprop om detta?

 

En av anledningarna till att jag faktiskt spelar ASL är just pga kartorna, och det är precis som Roger sa att "ASL ska vara lite lyxigare".

Min uppfattning är att en ASL-spelare betalar gärna 100,- per karta om den är monterad.

 

En namnunderskrift eller motsvarande via Petitiononline eller på alla kända listor?

Link to comment
Share on other sites

En namnunderskrift eller motsvarande via Petitiononline eller på alla kända listor?

Ja, jag är egentligen med - men det spelar ingen roll.

Det är inte bara kostnaderna för att producera kartorna, MMP har tyvärr någonstans skrivit att de inte vill hålla ett lager med ASL kartor.

Och det klart ett par tusen ASL monterade kartor tar plats, trycker man mindre upplagor blir det dyrare. Alltså det faller på lagerplats! :huh:

Edited by ON TOP ASL
Link to comment
Share on other sites

Tack för infon Klas!

 

Är det nån mer än jag som tycker att vi ska göra ett upprop om detta?

 

En av anledningarna till att jag faktiskt spelar ASL är just pga kartorna, och det är precis som Roger sa att "ASL ska vara lite lyxigare".

Min uppfattning är att en ASL-spelare betalar gärna 100,- per karta om den är monterad.

 

En namnunderskrift eller motsvarande via Petitiononline eller på alla kända listor?

Ja jag kan tänka mig att gå om kring med ett band på bröstet om det skulle hjälpa...

 

Om det beror på att MMP har för dåligt med pengar för att upprätthålla kvalitén på detta genom tiderna mesta spel så kan jag även tänka mig att ställa upp och skaffa en insamlingsbössa och börja slåss med frälsningsarmén om pengar i kön på Konsum.

 

 

Tycker dessutom att ett av dom vettigare arguementen mot dyrare monterade boards har försvunnit i och med att det numera går att köpa ASLSK om det är så att man har snålt med pengar och bara är lite nyfiken på ASL...nä fy skäms MMP!

Edited by Scipio
Link to comment
Share on other sites

Jag skrev och beklagade mig lite asl-mailinglistan. Det blev en rätt intressant diskussion, i mitt tycke. Både Perry och Brian Youse svarade. Brian skrev bl a:

 

The choice was made for one reason alone, cost. Mounted maps best price, and we've looked everywhere, cost us $3.65 each plus freight. OUR COST EACH MAP. Beyond Valor would price out,  conservatively, as just a straight reprint with 4 maps, at $180 with mounted maps.
Link to comment
Share on other sites

QUOTE 

The choice was made for one reason alone, cost. Mounted maps best price, and we've looked everywhere, cost us $3.65 each plus freight. OUR COST EACH MAP. Beyond Valor would price out,  conservatively, as just a straight reprint with 4 maps, at $180 with mounted maps.

 

... som sagt: Visst är de trevliga, de där nya boardsen?

:D

 

Matts

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
$180 var en överdrift, misstänker jag. $130 är nog närmare sanningen.

Alldeles oavsett så är det kanske lite väl magstarkt för att locka in nytt blod till ASL? $1, $2, många $$$...

 

Beställer man hit till Sverige så är väl förresten priset med frakten och andra pålagor i vilket fall uppe i den regionen! ;)<_<:angry:

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...