Jump to content


Photo

Sunken Road-frågor


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 carlsson

carlsson

    Hero!

  • Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,381 posts
  • Gender:Male

Posted 05 June 2020 - 06:09 AM

Jagställde dessa frågor i Facebook-gruppen också, men fick inga konkreta svar. Den svenska ASL-eliten kan komma fram till något konkret och korrekt?

 

Karta 41.

1. Finns det LOS mellan W7 till v6.0?

2. Finns det LOS mellan X7 till v6.0?

3. Vad kostar det i MF att gå från W7 till V6.0?

 

Varför?

 

PNG-bild.png



#2 Klas Malmström

Klas Malmström

    Hero!

  • Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,597 posts
  • Gender:Male
  • Location:Linköping, Sverige

Posted 05 June 2020 - 10:00 AM

Jag tror jag har spelat som om det är W7/W6 som Depresssion hexside - typ B19.5. Mao - ingen LOS, och det kostar som om man går upp ur in Sunken Road - ganska säker på att det är intentionen.

 

 

B4.41 - hanters MF kostnaden:

4.41 Infantry/Cavalry entering a Sunken Road hex through a non-road hexside do so at a cost of two MF. There is no cost for leaving a Sunken Road hex other than the normal penalties (10.4) for moving to higher elevation.

 

Så gå mellan W7 och V6 är Abrupt Elevation change.



#3 carlsson

carlsson

    Hero!

  • Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,381 posts
  • Gender:Male

Posted 05 June 2020 - 10:43 AM

Fast man går ju inte till en högre Elevation? Det är ju extremt sällan som man betalar för saker som är i ens egen hex. Jämför till exempel med väg i skog; Man betalar ju inte MF för skogen som man lämnar. Fordon gör det, men då står det också explicit i regeln att det är så.



#4 Klas Malmström

Klas Malmström

    Hero!

  • Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,597 posts
  • Gender:Male
  • Location:Linköping, Sverige

Posted 05 June 2020 - 12:49 PM

Jag skulle säga ett det är Level 1 terräng i mellan - kartan är bara dåligt ritad.



#5 carlsson

carlsson

    Hero!

  • Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,381 posts
  • Gender:Male

Posted 05 June 2020 - 02:07 PM

B4.41: "There is no cost for leaving a Sunken Road hex other than the normal penalties (10.4) for moving to higher elevation."

 
Flyttar man verkligen till en högre nivå...?


#6 Klas Malmström

Klas Malmström

    Hero!

  • Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,597 posts
  • Gender:Male
  • Location:Linköping, Sverige

Posted 05 June 2020 - 03:44 PM

Ja, det gör man - först upp och sedan ner. Liknande när du går från IN en gully till IN en annan gully över en icke-depression hexsida.
Se B19.4 + exemplet. Liknande situation.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users