Jump to content


Photo

Leader Creation CC & Ensam ledare.


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Martin08

Martin08

    7-0

  • Members
  • PipPip
  • 36 posts

Posted 04 May 2019 - 07:20 PM

Hej Gossar!

I dagens parti hoppade mina tyska 5-4-8 på en ensam Brittisk 8-0 ledare.

Jag slår 6 han slår dubbelettor. Båda dör, men först leadercreation.

Efter lite regelkoll visar det sig att som vi tolkade det:

Båda dör, den nya ledaren dör inte pga att han var inte designerad som attackerad under slagsmålet.

Kan ngn hjälpa till med hur det egentligen ska vara? :)

Tacksam för svar.
M

#2 Klas Malmström

Klas Malmström

    Hero!

  • Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Linköping, Sverige

Posted 04 May 2019 - 07:41 PM

En ensam leadare genererar inte en till ledare - det måste vara en MMC som slår 1,1.

 

Dessutom attackerar 8-0 den tyska 5-4-8 med odds 1:6. Kill # är 2, så slår han 1,1, så blir 5-4-8 en halv-squad.



#3 Martin08

Martin08

    7-0

  • Members
  • PipPip
  • 36 posts

Posted 04 May 2019 - 09:22 PM

Tack snälla för snabbt svar!
M




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users