Jump to content


Photo

FFE och movement.


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 B-E Karlsson

B-E Karlsson

    9-1

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 387 posts

Posted 30 March 2020 - 11:35 PM

Hej

Jag tycker mig minnas att en MMC som rört sig från en hex (med FFE) till en annan hex i fientligt FFE inte kan bli attackerad igen i DFPh av den nya hexens FFE? Vill inte att min motståndare ska käka mer stål än han behöver. Har jag drömt det här för jag hittar det inte när jag läser OBA reglerna?

 

 

Tackar



#2 carlsson

carlsson

    Hero!

  • Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,394 posts
  • Gender:Male

Posted 31 March 2020 - 06:09 AM

Du tänker kanske på att om man rör i samma hex, men till högre TEM (t ex neråt i ett hus), så drabbas man inte?

Om man går in i en ny hex med FFE drabbas man alltid.



#3 B-E Karlsson

B-E Karlsson

    9-1

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 387 posts

Posted 31 March 2020 - 09:23 PM

Tackar. Tillslut hittade jag det.

 

A moving unit/stack can undergo a FFE attack in its MPh and again (along with the hexs other contents) in the DFPh. A FFE does not cause Interdiction.

 

Så jag hade drömt det.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users