Jump to content

anfalla med låg moral


Jerry

Recommended Posts

Hej

Nu bar det sig inte bättre än att jag blev amerikan i "among the ruins" hur anfalla med trupper med 6 i moral ??

 

Assultmove med frågetecken ?

Inte utsätta sig för eld ?

Deploya mycket ?

smoke ?

 

Kraftsamla o chansa med stor styrka o hoppas att någon står på benen för skjuta o närstrida är ju amerikanens signum med sina 6 i styrka ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Utnyttja dina många ledare.

 

Deploya för att plocka bort concealment, leta kanon och/eller skjuta MMG.

 

Tysken måste stå i vägen för dig eller ta kål på dig, annars vinner du. Han bör sprida ut sig för att tvinga amerikanen att ta många moralslag. Utnyttja det och låt honom möta hårt motstånd där han dyker upp, dvs sprid inte ut dina trupper för mycket.

 

Använd dina tanks för att skjuta WP på tyskens bra grejer.

 

6-6-6 är inte så dåliga. De har 8 i moral på "baksidan".

 

Och RÖK!

Edited by Megaloman
Link to comment
Share on other sites

Jag brukar göra som följer:

- Lagom myckt deploy. Tänk på att jänkarna oftast har Assault Fire, vilket Halfsquads inte har.

- Jänkarna har generellt sjukt mycket eldkraft och ofta bra ledare. Vid anfall brukar det därför vara väldigt bra att skapa en till två "dödsstjärnor" som helt enkelt eliminerar allt motstånd (ända till Snipern kommer, men det är annan sak). 2-3 st 666 med varsin MMG och en 9-2-ledare brukar lösa det mesta.

- Rök, rök, rök. I form av både Smoke och WP.

 

Typ så!

Roligt scenario btw. Har för mig att det är med Shermanvagnar. De har rök, glöm inte det.

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Detta gick ju vägen men lite tur hade man allt Flakvierlingen rullde en 12:a på första eldöppnandet o sen satte en CH stopp för en tysk HMG samt -1 ledare o fullsquad

 

Känns svårt som jänkare måste man nog säga.... det där med 6 i moral är ingen höjdare

Vi kör nog repris o då kör jag tysk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...