Jump to content


Photo

Recovery av LMG?


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Martin08

Martin08

    7-0

  • Members
  • PipPip
  • 33 posts

Posted 12 May 2019 - 03:33 PM

Hej igen!

En bruten mmc med lmg och obruten ledare i samma hex.
Under rallyfasen vill ledaren ta lmgn ifall squaden skulle misslyckas med sitt rallyslag.

Regeln vi hittade säger att transfer av sw sker mellan obrutna mmc.

Känns som att vi missade ngt där.
Kan inte ledare transferera sw mellan mmc eller sig själv i rallyfasen?

#2 carlsson

carlsson

    Hero!

  • Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,254 posts
  • Gender:Male

Posted 12 May 2019 - 05:10 PM

Ledaren får ta LMG:n (en dr <6) istället för att rallya, han kan inte göra både och.



#3 Martin08

Martin08

    7-0

  • Members
  • PipPip
  • 33 posts

Posted 12 May 2019 - 06:46 PM

Tack!
Hade för mig att jag läst det ngnstans också.
Utgår även från att ledaren även kan ta (Dr<6) lmgn och fördela den till en annan grupp i samma hex.

#4 Klas Malmström

Klas Malmström

    Hero!

  • Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,551 posts
  • Gender:Male
  • Location:Linköping, Sverige

Posted 12 May 2019 - 07:21 PM

Utgår även från att ledaren även kan ta (Dr<6) lmgn och fördela den till en annan grupp i samma hex.

Inte i samma Rally fas, endast "en action" per enhet.



#5 Martin08

Martin08

    7-0

  • Members
  • PipPip
  • 33 posts

Posted 12 May 2019 - 08:36 PM

Tack för snabba svar!




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users