Jump to content


carlsson

Member Since 2003 Sep 17
Offline Last Active Today, 07:19 PM
*****

Topics I've Started

Ta fångar när No Quarter är deklarerat?

22 July 2020 - 11:43 AM

Jag vill bara kolla så att jag inte har missat något; Går det att ta fångar i CC även om No Quarter är deklarerat?

 

Det känns ju lite märkligt – eftersom de inte ger sig i RPh, varför skulle de då ge sig i CCPh?


ASL-dag på Armagedon Lördag 25/7

15 July 2020 - 08:48 AM

Dags för ASL-dag på Armagedon igen!

 

Lördag 25/7, kl 11+

 

Hör gärna av dig om du kommer.
 
/carlsson
 
Edit: Hase först skrivit fel datum

Sunken Road-frågor

05 June 2020 - 06:09 AM

Jagställde dessa frågor i Facebook-gruppen också, men fick inga konkreta svar. Den svenska ASL-eliten kan komma fram till något konkret och korrekt?

 

Karta 41.

1. Finns det LOS mellan W7 till v6.0?

2. Finns det LOS mellan X7 till v6.0?

3. Vad kostar det i MF att gå från W7 till V6.0?

 

Varför?

 

Attached File  PNG-bild.png   3.39MB   11 downloads


AA-taktik i Red Barricades?

04 February 2020 - 10:50 AM

Vi spelar för tillfället en RB-kampanj där vi som ryssar blir mosade av tyskens Stuka. Det är lite tråkigt att inte ha några rejäla Anti Aircraft-pjäser att använda mot de fördömda flygplanen.

 

Hur gör ni andra generellt? Är det bara ta emot och se glad ut, eller försöker ni desperat med era MG's?

 

unsure.png


Kan man aktivera en reserv när man vill?

16 January 2020 - 09:54 PM

Förutsatt att det finns en fiendeenhet i LOS inom 3 hexes, kan man då aktivera en Reserve när en annan enhet rör sig?

 

Enligt COWTRA och O11.6194 så anser jag att man får det, men det känns lite weird...

 

"Each Cloaked Reserve unit/stack must remain Cloaked—and may conduct no action whatsoever—until an enemy ground unit is within three hexes and is in its LOS or until subjected to an enemy attack that results in the loss of the Cloaked unit’s/stack’s concealment, at which time the Controlling side may put that Cloaking counter’s contents (if any) unconcealed on-map."

 

Exempel:

Fiendens MPh.

I Hex A1 står en Reserve.

I Hex A2 står en fiendenhet.

I Hex A8 genomför fienden sin MPh med en trupp

 

Får Reserven aktiveras nu eftersom en fiende står i A2, trots att det inte är *den* fienden som rör sig? 

 

🤔