Jump to content


Photo

Gott nytt år grabbar + lite regelfrågor


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Bergwall

Bergwall

    8-1

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 514 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg

Posted 31 December 2020 - 10:41 AM

Lite regelfrågor ifrån igår + en bonus.

1. Kan en ledare ta över ett SW ifrån en bruten enhet i movement fasen? 

2. Kan en fullsquad bemanna en Gun?
3. Om ja på 2, skjuter fullsquaden Gun som SW, dvs kan den även skjuta inherent FP?

4. Gäller +2 på effekten vid non qualified use IFE?

Bonus

Finns det en sammanställning på ev ändringar på scenariorna till MMP’s version av swedish volunteers?

 

gott nytt på er!



#2 atomic

atomic

    8-0

  • Members
  • PipPipPip
  • 94 posts
  • Gender:Male
  • Location:Viksjö (Järfälla)

Posted 31 December 2020 - 05:10 PM

1. Ja, och dessutom utan MF expenditure. (A4.44)

2. Ja, men utan gun-shield skyddet. (A21.13 & C11.5)

3. Gissning, ja, eftersom Gun som använder IFE inte räknas som Ordnance.

4. Nej, gun räknas inte som Ordnance när du skjuter IFE. Däremot gäller B#/X# samt ROF säkningarna. (C2.29, A.21.11-13)

Bonus - ingen aning.

 

Gott Nytt År!

/asad






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users