Jump to content


B-E Karlsson

Member Since 2014 Feb 13
Offline Last Active Dec 13 2018 10:05 PM
-----

Topics I've Started

Avancera ut från Close Combat. [Human Wave]

21 September 2018 - 09:41 AM

Tjena. Ytterligare en fråga som uppstod i ett av mina spel.

 

Ryssar rör sig in i Close Combat genom Human Wave i sin MPh. De upptäcker att de vill avancera en enhet ut ur CC i sin Advance phase. Kan de göra så? Tror jag har koll på Withdrawl hyfsat men det händer om jag fattar rätt bara om man lyckas med ett ambush eller i melee.

 

Tackar


Alpine Hill

20 September 2018 - 04:48 PM

Tjenare.

 

En fråga om Alpine hills så jag vet att jag fattat rätt.

 

Kan HS:en i E5 se tyskarna i E8 och E10? Blockar de "same level hill hexes" som är i mellan mig och fienden los eller tar min Height advantage ut den blocken?

 

*10.211 ALPINE HILL OPTION: The previous rule treats hills as a series of plateaus rather than constantly rising and rolling terrain. Those wishing to simulate the later style of terrain can invoke a SSR for Alpine Hills by allowing equal-elevation hill hexes to block LOS through (not into) them.

 

Vet inte riktigt hur jag ska tolka texten. Tackar.

 


AFV som Hinderance

16 September 2018 - 10:06 AM

Tjena

 

Det här är antagligen helt självklart men jag förstår inte i alla fall. Sjukt irriterande man jag hittar inte rätt i regelboken.

 

1: Hur mycket hinderance / TEM är en stannad AFV?

 

2: Hur länge är en AFV hinderance om den kört i sin runda? Alltså i vilken fas efter sin egen MPh är en AFV hinderance / TEM efter att den stannat?

 

 

tackar


En fråga om Route

11 March 2018 - 10:19 PM

Hej

 

Situationen är som följande. Mina enheter har gett vika trots order att hålla byggnad R9 till sista man (De lyckades också ha sönder en av moderlandets oersättliga kulsprutor). Nu ska de fly till T10 men kan de använda sig av vägen S9, T9genom orchard för att nå skogen i T10 (utan sin kulspruta så klart) utan att bli interdictade? Visst kan man ta en längre väg än den rakast bara man når målet för siin flykt?


Rout och fortified buldings.

19 February 2018 - 04:11 PM

Tjenare.

 

Läst som en tok men blir ändåock inget klockare. Kan man Routa en enhet in i ett eget kontrollerat fortified building?