Jump to content

Photo

High Ground 2 - Från Bounding Fire

• Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 ragngand

ragngand

9-2

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 739 posts

Posted 16 August 2010 - 12:47 PM

Nu finns High Ground 2 för preorder från Bounding Fire, den innehhåller 4 ASLSK kartor (varav 2 är samma som i första High Ground, med ett stort berg som täcker två kartor), en overlay, och 16 scenarion (varav 7 har uppdaterats från de 8 som ingick i produkten tidigare, medan 9 är helt nya).

Produkten ska vara klar till ASLOK och kan köpas till preorder pris 55 USD (inklusive frakt), senare 65 USD, men just nu verkar något varaknas då hemsidan debiterar 65 USD på preorder med internationell frakt, jag hoppas och tror att det kommer att rättas till inom kort.

Se länk:
http://boundingfire.com/buy/

#2 ragngand

ragngand

9-2

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 739 posts

Posted 16 August 2010 - 06:28 PM

Nu finns High Ground 2 för preorder från Bounding Fire, den innehhåller 4 ASLSK kartor (varav 2 är samma som i första High Ground, med ett stort berg som täcker två kartor), en overlay, och 16 scenarion (varav 7 har uppdaterats från de 8 som ingick i produkten tidigare, medan 9 är helt nya).

Produkten ska vara klar till ASLOK och kan köpas till preorder pris 55 USD (inklusive frakt), senare 65 USD, men just nu verkar något varaknas då hemsidan debiterar 65 USD på preorder med internationell frakt, jag hoppas och tror att det kommer att rättas till inom kort.

Se länk:

Nu är det fixat på deras hemsida så att priset är 55 USD för oss utlänningar.

#3 Jörgen

Jörgen

8-0

• Members
  • PipPipPip
  • 53 posts

Posted 03 October 2010 - 09:04 PM

High Ground 2 är nu klar och kommer att säljas på ASLOK, för de som har möjlighet att ta sig dit.
Här är i alla fall en bra bild på innehållet från Gamesquadforumet:

High Ground 2

#4 ragngand

ragngand

9-2

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 739 posts

Posted 10 October 2010 - 09:09 AM

En liten påminnelse om att det idag (101010!) är sista dag att beställa High Ground 2 för preorder priset 55 USD inklusive frakt.

Edited by ragngand, 10 October 2010 - 09:09 AM.

#5 Göran Andersson

Göran Andersson

8-1

• Members
  • PipPipPipPip
  • 142 posts

Posted 26 October 2010 - 02:38 PM

Se länk:

High Ground 2 verkar dyka upp av och till i olika sammanhang med kartor och en del scenarios. Är dessa bra/ kul ?

MVH

#6 Fk Ståhl

Fk Ståhl

9-1

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 586 posts

Posted 26 October 2010 - 02:57 PM

Hej Göran,
Tack för i helgen!
Jodå, "High Ground II" är en trivsam modul. Nytt från version I är ytterligare två bergsbräden och ett stort overlay med ett slott uppe på en bergstopp samt ytterligare några scenarion. Liksom åtskilliga scenarion från Bounding Fire är flera av dem ganska stora. Huruvida de är balanserade eller ej är jag inte rätt man att avgöra, men det är flera tunga namn inblandade i produktionen, något som borde borga för att de är spelbara. Själv är jag mycket förtust i kartorna. Kan rekommenderas.

Matts

#7 Martin Svärd

Martin Svärd

10-2

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,347 posts

Posted 27 October 2010 - 07:34 AM

Ang. High Ground II

Något som jag inte alls såg bra ut var scenariona. Många är designade med filosofin att crews ska använda MMG:s och HMG:s. Det gör att en sida kan ha uppåt åtta 1-2-7:or. En rutinerad spelare, som jag ;) inser att det finns betydligt bättre användning för crews än att ha dom att sköta SW:s. Istället springer man omkring med dessa självrallande scouter och förstör motspelarens routmöjligheter och dylikt.

Mitt råd. Köp den bara om du vill ha kartorna.

#8 Klas Malmström

Klas Malmström

Hero!

• Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,577 posts

Posted 27 October 2010 - 08:28 AM

Många är designade med filosofin att crews ska använda MMG:s och HMG:s. Det gör att en sida kan ha uppåt åtta 1-2-7:or.

Låter som HoB tredje SS pack. Urk.

#9 Erik

Erik

8-1

• Members
  • PipPipPipPip
  • 150 posts

Posted 27 October 2010 - 10:27 AM

Min favorit är scenariot med 24 crews, 16 mot 8.

#10 Fk Ståhl

Fk Ståhl

9-1

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 586 posts

Posted 27 October 2010 - 02:34 PM

Självrallande scouter är underskattade.Posted Image

#11 Bergwall

Bergwall

8-1

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 468 posts

Posted 27 October 2010 - 04:21 PM

Ang. High Ground II

Något som jag inte alls såg bra ut var scenariona. Många är designade med filosofin att crews ska använda MMG:s och HMG:s. Det gör att en sida kan ha uppåt åtta 1-2-7:or. En rutinerad spelare, som jag ;) inser att det finns betydligt bättre användning för crews än att ha dom att sköta SW:s. Istället springer man omkring med dessa självrallande scouter och förstör motspelarens routmöjligheter och dylikt.

Mitt råd. Köp den bara om du vill ha kartorna.

Är scenariorna hundar om en rutinerad spelare använder alla möjligheter han/hon kan finna på?
Till exempel självrallande scouter?

#12 Seldrim

Seldrim

8-0

• Members
  • PipPipPip
  • 58 posts

Posted 27 October 2010 - 04:39 PM

Alla scenarier dräller dock inte av crews överallt, även om ett gäng har extra. Här är uppdelningen:

HG-1: Inga crews utöver de som har Guns
HG-3: Inga extra crews
HG-4: Inga extra crews
HG-7: Inga extra crews
HG-9: Inga extra crews (för japaner behöver crews för HMG och MMG väl?)
HG-10: Inga extra crews
HG-11: Inga extra crews
HG-15: Inga extra crews

HG-2: 11 extra crews på ena sidan och 4 extra på andra sidan
HG-5: 4 extra på ena sidan och 2 extra på andra
HG-6: 0 extra på ena sidan och 2 extra på andra
HG-8: 0 extra på ena sidan och 2 extra på andra
HG-12: 1 extra crew på ena sidan och 0 på andra (om jag förstått japanreglerna)
HG-13: 0 extra på ena sidan och 1 extra på andra
HG-14: 1 extra på ena sidan och 1 extra på andra
HG-16: 4 extra på ena sidan och 4 extra på andra

Edited by Seldrim, 27 October 2010 - 04:42 PM.

#13 Martin Svärd

Martin Svärd

10-2

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,347 posts

Posted 27 October 2010 - 06:57 PM

Är scenariorna hundar om en rutinerad spelare använder alla möjligheter han/hon kan finna på?
Till exempel självrallande scouter?

Det har jag ingen aning om. Jag brukar inte spela dom.

#14 Klas Malmström

Klas Malmström

Hero!

• Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,577 posts

Posted 27 October 2010 - 07:03 PM

HG-2: 11 extra crews på ena sidan och 4 extra på andra sidan

Vad 17 är detta för scenario? - någon typ a Self-Rally extravaganza!!!

#15 Janusz

Janusz

10-2

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,430 posts
  • Interests:Mig når du på 0708-890953

Posted 28 October 2010 - 10:12 PM

Men ärligt talat, grabbar. Samma problem har vi ju i alla kampanjer, även dem från MMP. I VotG kryllar det efter en stund av extra crews; från HW-platoons, från fordon som slagits ut och från guns som X-at ut. Tyskarna använde flera gånger crew-scouts mot mig, och jag hade extra crews i närheten av mina viktigare kanoner om en sniper eller death-star skulle dumma sig.

Janusz

#16 Martin Svärd

Martin Svärd

10-2

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,347 posts

Posted 29 October 2010 - 08:21 AM

Men ärligt talat, grabbar. Samma problem har vi ju i alla kampanjer, även dem från MMP. I VotG kryllar det efter en stund av extra crews; från HW-platoons, från fordon som slagits ut och från guns som X-at ut. Tyskarna använde flera gånger crew-scouts mot mig, och jag hade extra crews i närheten av mina viktigare kanoner om en sniper eller death-star skulle dumma sig.

Janusz

Det är inte riktigt samma sak. I kampanjer blir extra crews en tråkig bieffekt, efter ett par dygns spelande. Här får man extra crewsen på en gång.

Dessutom tror jag inte dom är speltestade som om dom vore scouter. Jag tror dom är balanserade av spelare som använder crewsen att bemanna MGs.

#17 Janusz

Janusz

10-2

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,430 posts
  • Interests:Mig når du på 0708-890953

Posted 30 October 2010 - 12:28 PM

Men i de äldre HoB SS-scenariona var det väl en SSR som sa att man fick B11 om man sköt MG utan crew. det löste ju mycket av problemet. Är det inte sålängre?
Janusz

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users