Jump to content


carlsson

Member Since 2003 Sep 17
Offline Last Active Today, 06:40 AM
*****

Posts I've Made

In Topic: Sunken Road-frågor

Yesterday, 02:07 PM

B4.41: "There is no cost for leaving a Sunken Road hex other than the normal penalties (10.4) for moving to higher elevation."

 
Flyttar man verkligen till en högre nivå...?

In Topic: Sunken Road-frågor

Yesterday, 10:43 AM

Fast man går ju inte till en högre Elevation? Det är ju extremt sällan som man betalar för saker som är i ens egen hex. Jämför till exempel med väg i skog; Man betalar ju inte MF för skogen som man lämnar. Fordon gör det, men då står det också explicit i regeln att det är så.


In Topic: Thrown DC from higher elevation

29 May 2020 - 07:03 PM

NRBH, men jag tror att det enligt Cellar-reglerna i RB inte går att kasta ut MOL genom fönstrena. Så det stämmer i så fall. 


In Topic: Thrown DC from higher elevation

29 May 2020 - 03:00 PM

...eller han inte använder MF, utan HF (Hovering Factors). tongue.png


In Topic: Thrown DC from higher elevation

29 May 2020 - 09:11 AM

Kan hålla med, men det är väl en spelteknisk lösning för att göra källarna än mer attraktiva som en ”holdout”.

 

Just när det gäller DC har jag en riktig pet pevee; Du kan stå i ett minfält, och lägga DC i hexen bredvid. Även om bägge hexarna innehåller minor så drabbas du inte. Det är jäkligt störigt.