Jump to content

Vilken Nationalitet spelar du helst INTE?


carlsson

Vilken nationalitet spelar du helst inte?  

16 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Italienare är hur charmiga som helst att spela, allt går åt helvete hela tiden... :D

 

Frankrike däremot, är nationen utan charm, som vilken nation som helst :mellow: , de saknar liksom karaktär. Varför fransmännen är tristare att spela än allien minor är för att den franska terrängen ofta är tätare och jobbigare. Men... om fransmännen får lite av sina koola stridsvagnar! Då blir dom en av favoriterna. :)

Link to comment
Share on other sites

Måste säga att jag har svårt att tycka illa om någon enskild nationalitet. Jag kanske ser det som en utmaning att göra något av det "dåliga" material som ibland erbjuds.  :)

Det är väl lite det som är poängen, att utnyttja det man har på bästa sätt. Sedan kan man ju kanske säga att vissa nationer är inblandade i roligare strider, vad nu det innebär.

 

Vad man tycker är roligt bygger ju på personliga preferenser - om man gillar anfal eller /försvar, om man föredrar att spela ett scenario som bygger på att springa igenom eller att erövra terräng etc. Gillar man kavalleri så är det väl polacker eller trupp från Balkan som gäller (SS hade väl iofs kavalleri men jag vet inte om någon designat ett scenario runt det? Knappast det mest framträdande truppslaget i SS (eller Wehrmacht) så jag tror inte det...

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

De jag tycker är tristast är partisaner. Visserligen brukar de ha en eller annan speciell förmåga (Sewer, MOL, m fl)  men av någon anledning tycker jag de helt enkelt är tråkiga.

 

Japp, Partisaner är väldigt enformiga i ASL. Inga "tillbehör" & bara en squad type... yuck. Italienare är ok.

 

Lars.

Link to comment
Share on other sites

Håller med att Partisanernas OB brukar vara tämligen enformiga, men scenario designen brukar vara så speciell att dom brukar vara himla kul ändå. Ta Mila 18 tex, hur kul är inte det??? :rolleyes:

 

Håller faktiskt på att designa ett scenario mellan Polska partisaner mot Ryssar senhösten 1939! Polen upplever för tillfället en historisk renässans då dom äntligen får skriva sin egen version av andra världskriget.

Link to comment
Share on other sites

Håller med att Partisanernas OB brukar vara tämligen enformiga, men scenario designen brukar vara så speciell att dom brukar vara himla kul ändå. Ta Mila 18 tex, hur kul är inte det???  :rolleyes:

 

Har bara spelat ett scenario med partisaner som var roligt, TOT 36 Balkan Barbecue. Men det berode på jag spelade andra sidan! :D

 

Håller faktiskt på att designa ett scenario mellan Polska partisaner mot Ryssar senhösten 1939! Polen upplever för tillfället en historisk renässans då dom äntligen får skriva sin egen version av andra världskriget.

 

Vann dom? ;)

 

Lars

Link to comment
Share on other sites

SS är tråkigast, följt av alla andra superelitförband. Moral 8, fanastiska ledare höger och vänster, ibland heroes. Systemet med broken och sånt pajar när SS kommer tillbaka på en 8:a med schysst ledare. FP 6, ingen cowering, hej och hå.

 

North Bank! Arghhhh!

 

Jag föredrar alla de sämre nationerna, och gärna lite sämre tanks. Det blir mer en tmaning när man måste hitta på något sätt att få skittrupperna att prestera.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Jag föredrar alla de sämre nationerna, och gärna lite sämre tanks. Det blir mer en tmaning när man måste hitta på något sätt att få skittrupperna att prestera.

 

kan inte annat än att hålla med... Det är en av anledningarna varför Italienare egentligen är så kul att spela, och inte så tråkiga som många tyckt på forumet! :)

 

Å andra sidan håller jag inte riktigt med att SS och andra supertrupper är lite trista för att dom är så bra. Ofta har man tuffare uppgifter och det är också en utmaning... Ta tex The Borders are Burning. Hur kul är inte det??? :o

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...