Jump to content

OCS - Case blue - till salu???


Tysken

Recommended Posts

340 USD på Ebay. Det fanns flera stycken förra veckan, 2 på runt 500, en på 325 (startpris) och en på 250 vill jag minnas (startpris). Gick på den i mitten eftersom på 250 var budgivning redan igång och den hade stängningstid senare än den 325, jag gjorde ett offer på en av de 500, men mitt erbjudande i 300 regionen var uppenbarligen för lite .... - så det blev mitten (lagom) för att inte behöver gå på 500 eller bli upptrixat i ett sista minuten strid i den som startade på 250 pga plötslig begränsning i tillgänglighet av objekten.

 

Nu vänta jag på posten för att sen kommer igång - kommer att bli kul att spela nåt komplement till ASL. Spela just nu FrF71 och OB1 (målet är att spela hela OTO genom).

 

Har/spela du Case Blue?

 

//Tysken

Link to comment
Share on other sites

Det vore skitskoj.

 

Är ju så klart sugen på Case Blue men skalan känns för enorm. Gillar de mindre mer överskådliga OCS-spelen. "Burma" har jag på inköplistan och "Reluctant Enemies" ska jag och brorsan prova i höst är det tänkt. "Korea" och "Baltic Gap" har jag också men de har jag inte ens öppnat än.

Link to comment
Share on other sites

Jo vi körde 4 man på tunisien här förra året o det är ingen tidsperiod i kriget som tilltalar mig , men.......... det var MYCKET intressant Outtömliga förråd o flyg o manskap på allierad sida MEN STENHÅRDA tyska förband.

Kul absolut.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har blivit snål, o spelar nu mera mycket via VASSAL , solitärt , o det jag gillar bäst är nog faktiskt OCS , just nu kör jag Guderian´s Blitzkrieg II

 

/jerry

VASSAL är helt klart en bra option - spela många av mina ASL matcher via VASL eftersom tiden sällan räcker till.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag är verkligeningen expert och det var ett tag sedan jag spelade men jag kan tänka mig att köra något väldigt litet.

Kul - det finns 2 mindre scens på Gamers archive hemsida - Chir battles eller stalingrad relief - om du tycker att de se bra ut så kan vi välja ett av dessa.

 

//Tysken

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...