Jump to content

minikovent i Bräkne Hoby (lilla björkeryd)


Jerry

Recommended Posts

Samling 0900 för frukost spelstart 10:00 - 14:00 14:00 - 15:00 grillning 15:00 - 19:00 andra omgången.

Jag har letat upp ett antal 100% iga infanteri scenarion då det inte är helt erfaret folk som deltar o vagnar o artilleri el.dyl sätter ner farten.

Dock är vi två som spelat ASL sedan starten.

Link to comment
Share on other sites

Så var det avklarat Lilla Björkeryd med sina 8 invånare blev nästan bortskjutet i går.

Jag mot Ante i "surprise encounter" jag vann genom att slå ihjäl tillräckligt med ryssar

Midget mot Pihl i "Lenins sons" Midget vann för att tyskens tid rann ut

 

Finalen : jag mot Midget i "Lenins sons" jag vinner

Bronsmatchen : Ante mot Pihl i "surprise encounter" Pihl vinner som ryss.

 

Därmed tog jag hem segern o vann en Pzkpfw V i skala 1:285

 

Vi körde finalen helt o hållet med schackklocka något som var stressande men intressant vi gav varje squad en minut o varje ledare något liknande samt även vapnen fick någon sekund.

Det var inte jag som räknade ut detta men det funkade bra kanske man skulle gett anfallaren x 1,25 i tid per trupp vi skall justera det nästa gång.

Så när scenariot tog slut hade vi på båda sidor nästan helt identisk tidsåtgång 1 tim. o en kvart

 

Hedersomnämnande till "surprise encounter " vi var tre som provade på det, o alla var imponerade massor med manövrerande o båda sidor hade nära till segern spelet ut, mycket bra scenario.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...