Jump to content

söker spelare sthlm


Guten

Recommended Posts

Hej!

 

Jag vill kolla intresset av att träffas och spela ASL med mig i sthlm!

 

Jag är ny spelare som har spelat SKASL med kompisar för några år sedan självlärda. Sedan har jag under flera år haft ambitionen att börja spela

på riktigt men aldrig kommit igång.

Nu har jag köpt beyond valor och regelbok samt börjat gå igenom chapter K och med youtube spelat igenom scenario 1.

Tittat en hel del på youtube förövrigt.

 

Så jag träffar gärna en som spelat ett tag och har hyfsat grepp på reglerna, dock är det verkligen inget krav. Vi kan slå våra kloka huvuden ihop om inte annat och börja bläddra i reglerna.

 

Jag jobbar skift så kan ofta under dagtid, dagtid kan jag nog spela 1 gång i veckan. Blir det kväll/helg kanske runt 1-2 ggr månaden.

 

hör av dig på telefon eller här om du är intresserad!

 

/Patrik

tel: 076-016 33 38

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Halloj!

Huddinge/Stockholm här + blåbär (länge sedan jag spelade).

Försöker hitta tebax till ASL. Plöjer starter-kits nu men jag har köpt 2nd ed., Yanks och beställt Beyond Valor.

Lite mycket jobb "as we speak" så inom närmaste veckorna kan bli lurigt MEN jag jobbar ganska fritt så dagtid kan funka bra (periodvis).

Hojta om det skulle kunna funka.

 

M

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hej,

 

Väcker liv i den här gamla tråden igen eftersom jag också söker spelare i Stockholm och bor i Huddinge och är nybörjare. Har provat spelet med min vanliga spelkamrat som jag bl a spelar Combat Commander med, men han säger att han får huvudvärk av alla regler, medan jag själv gillar komplexiteten och den allmänna regelförvirringen och jag får nåt att skylla på när jag förlorar...

 

 

Jag har massor med erfarenhet från olika historiska figurspel och system och har plöjt igenom det mesta, tror jag, på youtube vad gäller ASL o ASLSK. Äger Aslsk 1&2, Beyond Valor, Yanks och AoO och väntar otåligt på nyutgåvan av britterna.

 

Så, finns det någon eller några som skulle kunna ta sig an en nybörjare i (södra) Stockholm?

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag har också en kompis som spelar CC..
Vi kör varje tisdag. Minst en av de dagarna ryker till förmån för ASL om du vill.

Spelar gärna.
Började förra året.
Har tillgång till lokal vid Odenplan.
Gärna tisdagar (inte under slutspelet), annars företrädelsevis lördagar.

Funkar lö 27/4, start vid 09:00? Kanske tidigare?
Har ngn tennis som stör på eftermiddagen.

Vänligen
Martin

Edited by Martin08
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...