Jump to content

En ASL-fanatikers dilemma


Alien

Recommended Posts

Hur ska man sortera sina marker :huh: ?

Ska man sortera att det blir lätt att hitta de olika typerna eller ska man priotera att det tar så liten plats som möjligt :unsure: ?

Denna frågeställning kan få en ASL-fanatiker att snart få en "krama-dig-själv-tröja" och ett eget madrasserad rum :lol:

 

 

P.S Om det är någon som har en massa dötid och inget att göra, så har jag ett tips :D

Ta och häll i alla spelmarker i en plastpåse och skaka tills det blir väl blandat, sedan är det bara att sätta sig att sortera ;) , kanske ett bra fredagsnöje med en öl, istället för Big Brother :D D.S

Link to comment
Share on other sites

Detta får mig att tänka på när jag trampade ut hela min låda med Utility Counters. Raacon stod öppen på golvet och jag gick förbi, satte ner foten på det öppna locket, och hävstångseffekten gjorde resten!

Men visst var det en trevlig kväll med att sortera counters! :D

 

Alien, du hittar mitt förslag på sortering här.

 

Piotr, det ena utesluter inte det andra (snarare tvärtom)! ;)

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset carlsson, var intressant att se din lösning.

 

Jag har min egna lösning sedan en tid tillbaka -tändsticksaskar-. Kanske tar längre tid att plocka fram de man behöver, men man slipper "hävstångseffekten" som genererar i ett regn av marker på golvet ;)

 

Det är så sant att ASL tar plats, det insåg jag nu när jag inspekterade mina trupperna (förlorat min innehållsförteckning och skriver en ny :( ). Insåg också att vissa enheter har man så många av att man snart måste ha en skokartong. :lol:

Edited by Alien
Link to comment
Share on other sites

Insåg också att vissa enheter har man så många av att man snart måste ha en skokartong. :lol:

Ja, men tänk om man spelade med att alla KIA/replaced HS skulle brännas upp vid spel. Då skulle det bli intensivt spel, kan tänka. Och garanterat bara spelade 'balancerade' scenarios. Dyrt skulle det bli med, mycket. :D

Link to comment
Share on other sites

Jag har min egna lösning sedan en tid tillbaka -tändsticksaskar-. Kanske tar längre tid att plocka fram de man behöver, men man slipper "hävstångseffekten" som genererar i ett regn av marker på golvet ;)
Har precis flyttat in i tändsticksaskar från plastlådor. Hade mitt Squad Leader så men trodde att det fanns bättre sätt för ASL. Fel, fel. :) Tar mindre plats, hittar funkiga AFV's snabbare väger mindre. Har laddat upp en fil i arkivet med etiketterna som kommer att sättas på kortsidorna.
Link to comment
Share on other sites

Har laddat upp en fil i arkivet med etiketterna som kommer att sättas på kortsidorna.

 

Mycket snygga ettiketer B) , idén var suverän. Själv har jag bara skrivit en kod på kortsidan av askarna och titta i en lista, men har en ettikett på ovansidan av asken med en innehållsförteckning.

 

Men vilken "fjollig" grön :rolleyes: för jänkarna, hmm... planerat så som en pik åt dem?! :lol:

Kanske skulle ha texten i Barbie-rosa :P för dem.

Link to comment
Share on other sites

Mycket snygga ettiketer B) , idén var suverän. Själv har jag bara skrivit en kod på kortsidan av askarna och titta i en lista, men har en ettikett på ovansidan av asken med en innehållsförteckning.

 

He he. Mina är också handskrivna för tillfället. Ovanpå askarna tänker jag klistra special regler för den nationen (plus t.ex. TH för PF / PIAT osv.).

 

Men vilken "fjollig" grön :rolleyes: för jänkarna, hmm... planerat så som en pik åt dem?! :lol:

Kanske skulle ha texten i Barbie-rosa :P för dem.

 

Den ser bara fjantig ut på skärmen. Printar man den ser den bättre ut. Ville ha ljusa färger för att kunna läsa dom enkelt. Ska skriva ut dom på en färglaser och sedan är det klippa o klistra som gäller. La upp den som OO document också.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...