Jump to content

Island of Fire - Leaping Horseman Books


ragngand

Recommended Posts

Hejsan!

 

Jag har nu läst min Island of Fire från Leaping Horseman Books och då jag försöker att endast ha hardcover i bokhyllan och jag bara fick tag på softcover så tänkte jag sälja den vidare.

 

Boken är en otroligt detaljerad skildring av striderna i Barrikady och den medföljande kartan över Red Barricades är verkligen en trevlig bonus.

 

Boken är varsamt läst, prisidé 300 kr

 

Se länk:

http://www.leapinghorseman.com/proddetail.php?prod=097510764X&cat=5

Link to comment
Share on other sites

Hejsan!

 

Jag har nu läst min Island of Fire från Leaping Horseman Books och då jag försöker att endast ha hardcover i bokhyllan och jag bara fick tag på softcover så tänkte jag sälja den vidare.

 

Boken är en otroligt detaljerad skildring av striderna i Barrikady och den medföljande kartan över Red Barricades är verkligen en trevlig bonus.

 

Boken är varsamt läst, prisidé 300 kr

 

Se länk:

http://www.leapinghorseman.com/proddetail.php?prod=097510764X&cat=5

 

 

 

Jag vill ha den, du har PM

Link to comment
Share on other sites

Det är slående att tyskarna verkar ha tagit hela fabrikskomplexet under 17-20 oktober, för att sedan harva hus till hus och foxhole till foxhole under en månad frammåt. Dock är mängden SW som samlas i RBIII helt motsvarande den enorma samling av MGs som tyskarna hade i december. Deras kompanier är typ 15 man men verkar ha en HMG och ett par LMG styck.

Janusz

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det är slående att tyskarna verkar ha tagit hela fabrikskomplexet under 17-20 oktober, för att sedan harva hus till hus och foxhole till foxhole under en månad framåt.

 

Det är nog det som gör Stalingrad så intressant. Här kommer värsta bästa armén (nåja) och fullständigt plöjer över ryssarna. Sen tar det stopp. Och stopp. Och slut. På ett otroligt tragiskt och plågsamt sätt. Som att se nyaste Ferrarin krascha i slow motion.

 

Sen är nog i synnherhet just slaget om Stalingrad enkelt att analysera och peka på vad som skulle gjorts på ett annorlunda sätt. Det finns så många aspekter som är lätt att se så här i efterhand.

 

Dessutom var Stalingrad den definitiva vändpunkten, även om det egentligen var downhill redan efter Sjölejon...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...