Jump to content

Yanks


Daniel

Recommended Posts

Hej,

 

Enligt MMP:s hemsida så är det 1st ed. regler för amerikaner som följer med i den version

av Yanks som dom säljer. Är det någon som vet om MMP tänker släppa en 2nd ed. av Yanks?

 

Ytterilgare en fråga, hur är Paraprooper-modulen, alltså är scenariorna roliga och lärorika för

nybörjare, vad följer med i boxen? (är det bara en massa 7-4-7:or eller?)

 

Jag är en själv en nybörjare (med ok koll på reglerna i kap. A och B) och dessutom har jag en kompis

som är helt ny, skulle denna modul passa oss bra för inlärning av reglerna?

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Enligt MMP:s hemsida så är det 1st ed. regler för amerikaner som följer med i den version

av Yanks som dom säljer. Är det någon som vet om MMP tänker släppa en 2nd ed. av Yanks?

 

Ytterilgare en fråga, hur är Paraprooper-modulen, alltså är scenariorna roliga och lärorika för

nybörjare, vad följer med i boxen? (är det bara en massa 7-4-7:or eller?)

 

Jag är en själv en nybörjare (med ok koll på reglerna i kap. A och B) och dessutom har jag en kompis

som är helt ny, skulle denna modul passa oss bra för inlärning av reglerna?

 

// Daniel

Så småningom kommer det säkert en andra utgåva av Yanks - men jag vill minnas att Yanks är den modulen som MMP har mest av i lager.

 

Tror att Avalon Hill precis hade gjort en nytryckning av denna modul när dom köptes upp.

Link to comment
Share on other sites

Stämmer bra, Yanks finns i stort överflöd. Men så vitt jag vet så finns alla regler som är med i Yanks, också i v2 av reglerna, och ersätter då Yanks.

 

Ang Paratrooper så är den kanon att börja med. Små och lätta scenarion utan extremt regelbehov. Den gjordes t o m som en nybörjarlåda och innehåller bl a kapitel K, som ä en mycket vettig "instruktionsmanual".

Link to comment
Share on other sites

Stämmer bra, Yanks finns i stort överflöd. Men så vitt jag vet så finns alla regler som är med i Yanks, också i v2 av reglerna, och ersätter då Yanks.

 

Ang Paratrooper så är den kanon att börja med. Små och lätta scenarion utan extremt regelbehov. Den gjordes t o m som en nybörjarlåda och innehåller bl a kapitel K, som ä en mycket vettig "instruktionsmanual".

Det stämmer. Kapitel E kom i Yanks (om inte minnet sviker) och det finns ju nu mera i regelboken (2nd ed.).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Yanks kommer aldrig nytryckas, eventuellt kanske nytt kapitel H kommer löst.

Nu med det nya kartformatet kanske det blir nån uppsamlingsbox med counters+

kartor.

Men det är bara var jag tror.

Det enda med paratatrooper är att vissa kartor krävs från Squad leader?

Nån extra karta följer med i Paratrooper 2:nd ed, det kanske räcker.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...