Jump to content

Swedish Volunteers


Martin Svärd

Recommended Posts

Under Friendly Fire turneringen kommer inte bara Friendly Fire pack #5 att släppas utan även den svenska ASL modulen: Swedish Volunteers

 

Packet kommer att kosta 220 kr.

 

Modulen innehåller 14 scenarion, historisk bakgrund och ett halvt countersheet frivilligsvenskar! (128 counters)

 

Konstnären bakom de fantastiska brickorna och modulens framsida är Janne Thörne. Melvin har hjälpt till med slutspeltestningen av scenariona och utöver det har Klas Malmström hjälpt till att proofa packet. (kan det blir bättre?)

 

Eftersom vi inte har oändligt med countersheets kommer upplagan vara hyfsat begränsad (125 ex med centrerade och riktigt snygga brickor ungefär), ni som vill boka ex kan göra det i den här tråden eller skicka mig ett meddelande.

 

/Martin

Link to comment
Share on other sites

Äntligen ! :D Boka ett ex. åt mig nu !

 

Kommer tyvärr inte att närvara på Friendly Fire (i år heller), men litar på att min gode vän Matts är där och hämtar Packet (Modul+FF Pack#5) åt mig.

Kontant betalning på plats, eller finns annat smidigare alternativ ?

 

En aptitretande bild på nämnda countersheet skulle jag gärna vilja se här i tråden.

Link to comment
Share on other sites

Äntligen ! :D Boka ett ex. åt mig nu !

 

Kommer tyvärr inte att närvara på Friendly Fire (i år heller), men litar på att min gode vän Matts är där och hämtar Packet (Modul+FF Pack#5) åt mig.

Kontant betalning på plats, eller finns annat smidigare alternativ ?

 

En aptitretande bild på nämnda countersheet skulle jag gärna vilja se här i tråden.

 

Bokat!

 

:)

 

Kontant betalning på plats är att föredra. Om inte så maila mig så mailar jag tillbaka ett kontonummer som du kan sätta in pengarna på.

Link to comment
Share on other sites

Bokat!

 

:)

 

Kontant betalning på plats är att föredra. Om inte så maila mig så mailar jag tillbaka ett kontonummer som du kan sätta in pengarna på.

 

Hej Martin

 

Boka ett ex åt mig!

 

Jag skickar ett mail med adressen så ger du mig kontonummer.

 

Morgan

Link to comment
Share on other sites

Ni som inte hämtar upp scenarion på Friendly Fire i Linköping utan istället ha dom skickade, kommer jag och Erik att försöka göra det redan på måndag nästa vecka. Vi har lite kvar att kolla upp, som porto osv. så vi återkommer med kontonummer när vi vet hur mycket frakten kostar.

Link to comment
Share on other sites

Hej Martin,

 

jag har skickat dig ett pm, men för ordningens egen skull bokar jag 5 ex här oxå

 

Hej igen!

 

Hur många ska man köpa för att få fraktfritt?

 

Jag vill ha 9 ex inte 5 som jag tidigare svamlat om, vänligen meddela Erik och jag tror att vi bör lägga på rekommenderat tjänsten för 50 kr.

Edited by ragngand
Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

 

Hur många ska man köpa för att få fraktfritt?

 

Jag vill ha 9 ex inte 5 som jag tidigare svamlat om, vänligen meddela Erik och jag tror att vi bör lägga på rekommenderat tjänsten för 50 kr.

 

Hej!

 

Eftersom vi inte tror att vi kommer att gå med vinst så kommer vi inte ge rabatt. däremot kan jag skicka med en bonusgrej :)

 

Jag och Erik kommer att behandla alla ordrar som ska skickas på måndag. Eftersom det inte är så många så kommer vi att hitta bästa lösning för varje beställare individuellt. Jag hör av mig till dig på måndag Robert.

 

9 ex. bokade (från tidigare 5).

 

/Martin

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Eftersom vi inte tror att vi kommer att gå med vinst så kommer vi inte ge rabatt. däremot kan jag skicka med en bonusgrej :)

 

Jag och Erik kommer att behandla alla ordrar som ska skickas på måndag. Eftersom det inte är så många så kommer vi att hitta bästa lösning för varje beställare individuellt. Jag hör av mig till dig på måndag Robert.

 

9 ex. bokade (från tidigare 5).

 

/Martin

 

Ok, det var mest på skoj jag frågade, men jag tackar aldrig nej till en bonusgrej.

Link to comment
Share on other sites

Fick ju mitt ex i handen igår och ger en eloge till alla er som lagt ner en massa tid på detta.

 

Tog en första titt i går kväll.

 

Svenska befäl i vinterrock, snyggt och dessutom historiskt korrekta namn.

 

Tycker dock att ni skulle kunna ta ut ett högre pris, det är det värt.

 

Morgan

Link to comment
Share on other sites

Jag och Erik kommer att behandla alla ordrar som ska skickas på måndag. Eftersom det inte är så många så kommer vi att hitta bästa lösning för varje beställare individuellt. Jag hör av mig till dig på måndag Robert.

 

Betalning överförd enligt telefonsamtal, borde synas på ert konto imorgon tisdag.

Link to comment
Share on other sites

Hallå!

 

Jag fick en trevlig överraskning idag, när jag redan hade fått Swedish Volunteers. Tack för supersnabb (och bra!) service.

 

Stort tack till Martin, Erik, Melvin och ni andra som har gjort detta projekt möjligt - och genomfört det på ett strålande sätt.

 

Ibland när jag tex har spelat mot en amerikanare har jag undrat hur det känns att ge eller ta förluster till amerikanska trupper, nu kan jag själv uppleva krigets nerv med egna landsmän!

Link to comment
Share on other sites

Jag skickade mail till norska ASL-listan, så att de har en chans att köpa innan det tar slut.

 

Tips, skicka några ex till USA så snabbt som möjligt, så det kommer lite review på forumet och fokus på det, annars rikerar det bli en layout diskussion av alltihop. Sug i dig av allt beröm Martin, det är ett enastående ASL-projekt /bedrift.

(Och jag håller med Morgan, det är alltför lågt prisat).

hejhopp...

Link to comment
Share on other sites

Upplagt på Self-Rally grabbarnas forum idag.

 

> Here is a new release of Swedish Volunteers (128 counters, 14 scenarios)

> there is a very limited print run and half have already been sold this

> first week

> mostly to Swedes seems like many purchase a double set of it.

>

> Just thought I give you a heads up if you interested - since we rather

> sell it to Finnish self-rally guys than to some ASL players/collecters

> elsewhere.

>

> 3 scenarios in Finland 1940

> 3 scenarios in Norway 1940

> 4 scenarios Russia 1942

> 4 scenarios Finland 1944

>

> Finnish counters are also used in many of the scenarios.

 

Hacka på :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hallå!

 

Nu har jag gått igenom alla countersheets, även de som jag bara betäcknade som "bra" (och inte "utmärkta")efter stansningen. Den sammanlagda upplagan kommer ligga på mellan 175-200 exemplar (inte mer). Kvaliteten på samtliga dessa skulle jag själv vara 100% nöjd med.

 

Vi har sålt drygt ungefär hälften av den upplagan nu, men fler ordrar tickar fortfarande in från USA (om än i allt långsammare tempo). Vi hoppas också att några köper i Arnhem och Köpenhamn.

 

Om det någon som känner sig det minsta missnöjd eller helt enkelt ångrar sig köper vi tillbaka packen från er.

 

Swedish Volunteer packet ska bara väcka roliga tankar. :)

 

När det gäller det amerikanska forumet kommer inte jag skriva något om packet så länge det finns att köpa. Det vore jättetrist om de stängde av tråden. Bara så ni vet.

Link to comment
Share on other sites

Det är en skör balansgång på copyright, layout och stirriga amerikaner. Förhoppningsvis blir det inte för högljutt och då lever tråden vidare.

Känsligt för egentligen en struntsak.

 

... dom gjorde det för STAVKA ARCHIVES. Men jag håller med, det är egentligen en struntsak.

Edited by Martin Svärd
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...