Jump to content

Scenario Layout - förslag!


ON TOP ASL

Recommended Posts

Arbetet går vidare.

(Obs i denna tråden skall vi bara diskutera layout, inte scenariot)

 

Här kommer mitt förslag på scenario layout. Det är en blandning av omorganiserat

officiellt, SP-stil på brickor (vi kan inte ha counter-art dessvärre) och egen logga!

Mitt önskemål är att det skall ligga så nära riktigt scenario som möjligt utan att

vi får MMP på halsen.

 

Jag har också lagt till en "Not an official ASl product"-text i bildrutan, vet inte

om denna behövs men kan göra at vi får designen godkänd. Lite coolt att ha en

piratdeklarering också! :ph34r:

 

Text och liknande är egentligen mer likt originalet än schwerpunkt's scenarios.

Text på AFV boxar, tyvärr kunde jag inte lägga in någon text-box som centrerade

texten, därav vänsterställda kulsprutor om ni förstår. Tyckte det blev rätt snyggt ändå och det stör inte.

Här får vi plats med 4 rader Victory Conditions och 5 rader SSR + massa text för action beskrivelse, behövs det mer ordnas detta.

 

 

Om vi vill kan man ju också lägga flaggor i OB-rutan, men detta ser ju mer riktigt ut tycker jag.

För kontinuitet kanske carlssons ASL Sweden logga borde brukas, men jag tror den blir lite för plottrig på 2*2 centimeter!

Dessutom, den blågula detaljen uppe till höger lyste ju verkligen upp, ingen tvekan från vilket gäng detta scenario kom! :D

 

Well, ge kommentarer, tyck till, så att Rogneholt får så många inspel som möjligt innan han tar ett beslut. Hejdlösa hurrarop tas också tacksamt emot.

 

Hej Hopp.

SWE_4_LAYOUT.pdf

Link to comment
Share on other sites

Men vad tror du om att flytta special rules och aftermath till längst ner som orginal? Är det droppen som får bägaren att rinna över?

Vet inte, vi har ju iofs lagt till en icke officiell deklaration i bilden, men det enda som inte är original då är SWE-logga, Counter-Art och bild-texten!?

 

Kan vi inte ha med källor som schwerepunkt har?

Javisst, vi lägger dem under "Aftermath".

Link to comment
Share on other sites

Håller med Mattias - ner med SSR och aftermath till slutet som på officiella scenarion.

 

Även blänkaren "Not an official ASL product" bör flyttas till längst ner på sidan.

Ser inte bra (IMHO) med det inne i bilden.

 

Behövs loggan uppe till höger ?

 

Vad gäller scenarioidentiteten skulle jag förslås:

ASLSWE 1, ASLSWE 2, etc.

 

Ta bort "SWEDEN FANZINE" delen. Det kan ju hända att vi publicerar scenarion i framtiden som inte kommer via tidningen.

Link to comment
Share on other sites

Bra kommentarer allihop. Vad gäller loggan så tycker jag definitivt den ska vara med. Ett bra identitetsmärke. Layout, risken om vi byter till original som du föreslår är kanske att vi måste byta ut text ex Aftermath till något annat, Victory Conditions till något annat. Detta stör mig mer än att OB-boxar har bytt plats.

Men det är mina spekulationer.

Edited by ON TOP ASL
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har testat lite med olika Layout's.

Det ser inte bra ut med "ASLSWE 1" - kan bero på att jag inte gillar förkortningar som är så långa.

 

"Not an official ASL product" har flyttats, håller med, det blev mycket bättre!

 

"Det kan ju hända att vi publicerar scenarion i framtiden som inte kommer via tidningen."

Tror faktiskt detta fungerar bra. Om många gör som mig, kopierar ut scenarios och lägger dessa i pärm, så finns ingen dokumentation kvar på var scenarios kommer ifrån.

Förslag; vi sparar "SWEDEN FANZINE" delen i scenarios och har löpande numrering på "SWE4" etc... På detta sätt om vi publicerar ex. en action pack så står det på scenarios ASL SWEDEN ACTION PACK, men nummer på scenario löper vidare ex "SWE5".

På detta sätt får vi alltid en numrering på scenarios från oss med SWE# oavsett om det är action packs, fanzine, HASL eller liknande.

 

Har också satt dit en Historical Reference, kopierat från schwerpunkt! riktigt bra Martin, gjorde att scenarios såg riktigt seriösa ut.

Link to comment
Share on other sites

e-mailadresser!

 

Kunde de som är valda för att hantera scenario-delen i fanzinet skicka mig era "preferred" mail-adresser!

Mail som ni vill motta PS,PDF filer för layout, diskussioner etc...

 

Detta gäller:

Peter

Martin

Klas

Carlsson

Matts

 

Glömde ju denna, skicka till:

ola.nygards@cad-q.no

Edited by ON TOP ASL
Link to comment
Share on other sites

SP-stil på brickor (vi kan inte ha counter-art dessvärre) och egen logga!

[...]

För kontinuitet kanske carlssons ASL Sweden logga borde brukas, men jag tror den blir lite för plottrig på 2*2 centimeter!

Dessutom, den blågula detaljen uppe till höger lyste ju verkligen upp, ingen tvekan från vilket gäng detta scenario kom!  :D

Ingen counter art för att det blir för likt i designen eller på grund av copyright specifikt på counterdesign?

 

När det gäller val av logga så är väl frågan hur det ser ut om man skulle skriva ut scenariot i svart-vitt?

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...