Jump to content

Festung Budapest...


Klas Malmström

Recommended Posts

Jag fick mitt ex av FB igår. Ett av arken var ocentrerat. Sen fick jag dubbla kopior av alla scenarion. I övrigt mycket nöjd.

 

Samma här på alla punkter. Vilket ark var ocentrerat för dig? Jag har för mig att det var tyskarna med "citronskivor" i mitt fall.

 

De dubbla scenarie-kopiorna var med flit enligt den lilla inventorielappen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Är det någon som skulle kunna vara vänlig att skicka en skann på scenario FB14 (3p scenariot). Planerar en sittning till helgen. Matts har modulen men tyvärr ingen skanner i närheten. Som motprestation hoppas jag kunna ge en AAR.

Tack.

 

lasse_0411(kanelbulle)hotmail.com

Link to comment
Share on other sites

FB14

Har nu läst in mig lite på scenariot, och hade en fundering. Kan inte Ungraren i slutet av scenariot "olyckligtvis råka" springa i OG framför sina andra Ungrare och på så sätt försöka samla CVP till den totala Ungerska sidan. Nu är väl upp till de andra spelarna att försöka förhindra detta (får ju t.e.x skjuta först i DFF), men visst är det teoretiskt möjligt eller är det något jag inte tänker på.

Link to comment
Share on other sites

FB14

Har nu läst in mig lite på scenariot, och hade en fundering. Kan inte Ungraren i slutet av scenariot "olyckligtvis råka" springa i OG framför sina andra Ungrare och på så sätt försöka samla CVP till den totala Ungerska sidan. Nu är väl upp till de andra spelarna att försöka förhindra detta (får ju t.e.x skjuta först i DFF), men visst är det teoretiskt möjligt eller är det något jag inte tänker på.

Är det inte endast CVP via Close Combat som räknas i detta scenario ?

Link to comment
Share on other sites

Är det inte endast CVP via Close Combat som räknas i detta scenario ?

Javisst, så är det ju, det var det jag missade. Blandade ihop VP med CVP. >=16 CC CVP leder ju dessutom också till "immediate victory". Det tillsammans med, "Prisoners (A20.) are not allowed under any circumstances", gör att man får en föraning om hur scenariot kommer att gestalta sig.

Link to comment
Share on other sites

Som motprestation hoppas jag kunna ge en AAR

Efter en fantastiskt kul 1:a sittning av FB14, helt unik i sitt slag, har jag nu påbörjat en AAR under forumrubriken AAR.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...