Jump to content

Hobbyhuset (Hobbygames) har upphört


Olsson

Recommended Posts

Hobbyhuset i Uppsala (på senare år kallat hobbygames), har upphört :( .

De var i början av 80-talet min enda kända svenska källa till utländska spel, däribland SL och ASL.

Nu var det ett dock tag sen butiken förde ASL i sitt sortiment, sista modulen jag köpte därifrån var Doomed Battalions 1998.

Tråkigt med brädspelsbutiker som stänger, tröskeln för nya spelare höjs när det inte finns någonstans att fysiskt se och klämma på produkterna. Dessutom brukar ju innehavarna själva vara spelare med mycket kunskap och med en funktion som källa till informationsförmedling.

Link to comment
Share on other sites

Jag minns när Tradition i Gbg fortfarande förde ASL-grejor på 90-talet och man kunde gå ner och klämma på lådorna....

 

Den tiden är long gone....

Inte i Umeå, här står det ASL på butikshyllan som man kan gå och filura och kika på.

 

I övrigt kände jag sorg i hjärtat när jag såg att Hobbygames har gått under, det var lite som att höra Kaj Kindvalls bekanta röst i Tracks (som också går i graven nu) när man ringde och innehavaren tålmodigt svarade på frågor man hade och den gamla produktlistan med korta texter om alla produkter är en av de mest tummade sakerna i min spelsamling. Den listan har jag läst och läst och den var min bibel när jag kom in i hobbyn vid ca 12 års ålder.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...