Jump to content

Supporting Fire 2016


ago

Recommended Posts

Härligt, det börjar närma sig!

 

Nu är det sju anmälda förutom de sex turneringsarrangörerna (13 st mao). Vi har bekräftade deltagare från Danmark, Finland, USA och Sverige förstås. I alla olika nivåer.

 

Ser bra ut! smile.png

 

 

Läs mer här: http://www.supportingfire.com

 

Ungefär som Ferdinand Foch sa vid Marne 1914 "Hårt pressad på min högra flank. Min center viker tillbaka. Omöjligt att manövrera. Situationen utmärkt. Jag anfaller."

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jag planera också att dycka upp - är dock främst intresserade i några "vänliga" matcher. Kommer det finnas några sådana eller är det bara turnering som gäller?

 

Tysken

 

Kul!

Det finns inga officiella planer på friendly gaming, men det hindrar ju ingen att göra så. Själv kommer jag bara spela om det blir udda antal i huvudturneringen, vilket gör att jag ev har möjlighet att köra friendly gaming.

Vidare har Klas signalerat att han ev tänker komma, och jag kan tänka mig att han gärna kör lite spel vid sidan om.

 

Du är mer än välkommen oavsett!

Link to comment
Share on other sites

Kul!

Det finns inga officiella planer på friendly gaming, men det hindrar ju ingen att göra så. Själv kommer jag bara spela om det blir udda antal i huvudturneringen, vilket gör att jag ev har möjlighet att köra friendly gaming.

Vidare har Klas signalerat att han ev tänker komma, och jag kan tänka mig att han gärna kör lite spel vid sidan om.

 

Du är mer än välkommen oavsett!

Vi får se. Det kan vara så att det krockar med jakt-schemat.

Då se jag fram emot att lira lite ASL och/eller tjöta lite och kolla hur det gå för er andra 😀

Link to comment
Share on other sites

Greetings fellow ASL:ers!

 

Today it's two months left to Supporting Fire 2016!

 

So far we have attendees from Finland, USA, Norway and Denmark. And some Swedes of course. ;)

 

Supporting Fire is a 'blind round tournament', which means that no one except the relevant Round Director knows the scenarios for each round. This means that you can come totally unprepared and still have a blast!

 

We are playtesting and organizing as you read this, and will deliver to you a nice and varying mix of scenarios from our five Round Directors. As our standard practice are, we will present and look through all scenarios together before each round starts. We do as much as we can to keep you from reading and understanding the scenarios – with sometimes strange Victory Conditions and setup areas – so you can focus on playing and having a good time!

 

This year we are proud to present the following great sponsors:
• Friendly Fire
• Bounding Fire
• Heat of Battle
• Le Franc Tireur
• Lone Canuck Publishing
• Battleschool
• Dispatches from the Bunker
• Multiman Publishing
• Trojan Games

 

If you haven't already, register yourself for participation today!

 

Read more and register at www.supportingfire.com

 

See you in November!
/Andreas Carlsson

 

...with the help from these fantastic persons:
Mattias Bergwall, Tomas Davidsson, Lars Gregorson, Fredrik Scheuer and Derek Ward

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pratade med Robert M - han planera också att dycka upp. Just nu se det så ut som om vi samåka på lördag för att snacka, spela och träffa alla trevliga ASL spelare på SF-ASL.

 

//Tysken

 

Låter trevligt!

 

Ni betalar inget inträde förstås, men frågan är om ni vill ha käk? (riktig mat från Annelundsvillan, kostar 100,-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Låter trevligt!

 

Ni betalar inget inträde förstås, men frågan är om ni vill ha käk? (riktig mat från Annelundsvillan, kostar 100,-)

Andreas - tack, jag bidra gärna med 100 SEK för turneringen (dvs för att stödja ASL). Jag hoppas att det är OK - jag uppskatta ditt erbjudande. Jag tar också gärna mat på lördag. Robert är du med på mat? (jag antar "ja", dock kolla jag om han inte svara).

 

//Tysken

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De hotar med AW med 80-talstema på jobbet den aktuella helgen, så jag är mer sugen än någonsin på att råka vara i Borås då.

 

När är sista dag att anmäla intresse för maten?

 

 

 

Låter härligt Erik, Borås saknar dig! :)

 

Onsdagen innan vore bra.

Se till att få med dig Martin också så ordnar jag ett speciellt pris till er! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hello everybody,

Less than a month until this years Supporting Fire!

 

I am excited this year, because we are very close to break our 26 player record from 2013 – Two more players and we will be 27! I'm also excited because we have a very nice lineup of scenarios, many sponsors and a couple of new players as well. Supporting Fire 2016 will be an event to remember!

 

A special thanks to our Round Directors; Mattias Bergwall, Lars Gregorson, Tomas Davidsson, Derek Ward and Fredrik Scheuer, and of course our sponsors; Friendly Fire, Bounding Fire, Heat of Battle, Le Franc Tireur, Lone Canuck Publishing, Multiman Publishing, Battleschool, Dispatches from the Bunker and Trojan Games

 

For more information, please visit: http://www.supportingfire.com

Welcome and roll low,
Andreas Carlsson :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Förutom Magnus fick vi även anmälan från Alan Smee denna veckan, välkomna!

 

Då saknar vi bara två stycken för att slå vårt rekord. Tre danskar och två norrmän har dessvärre tvingats backa... :(

 

Nåväl, det ska bli jäkligt skoj och slår vi inte rekordet i år så gör vi det nästa år! :)

Link to comment
Share on other sites

Jag fixade en anmälan åt dig som du säkert har fått nu (har din botkyrka-adress registrerad, men den kanske du inte har kvar längre insåg jag just eftersom du har bytt jobb?).

 

Angående logi, så finns det två alternativ:

Sova på föreningen (medtag egen sovutrustning), eller på hotell. Det hotell som de flesta väljer är Sköna Nätter, ligger ca 1 km från klubben. Vill man vara lite mer urban så finns det några hotell i stadskärnan.

Men som sagt, det går bra att sova på föreningen. Det har ryktats att vissa andra stockholmare tar med sig sängar som man kan få fjäska till sig... ;)

 

Hur som helst, välkommen igen, och hör av dig om du har några frågor!

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Vi håller nu på att spela den femte och sista rundan på årets Supporting Fire. Vi har haft en supertrevlig helg med mycket skratt, en del ångest och även ett gäng zombiesar lördag natt!

 

Temat för i år var Medelhavet, så vi har ätit Siciliansk kalkongryta samt Italiensk fiskgratäng. Jag tror inte någon blev besviken på maten.

I övrigt var rundornas tema:

1. Canadians in Italy

RD: Tomas Davidsson

CDN9 First Clash

CDN13 Sterlin Castle

CDN21 Final Assault

 

2. The Primosole Bridge

RD: Lars-Robert Gregorson

J95 Typical German Response

J96 Another Bloody Attack

J97 A Nice Morning For a Ride

 

 

3. Sunny Mediterranean

RD: Mattias Bergwall

HP34 Big Bad Gun

FrF29 Sting of the Italian Hornet

DB004 Big Bad Gun

 

4. Operation Merkur

RD: Fredrik Scheuer

ASL 98 On Silent Wings
ASL 94 Bofors Bashing
OM-4 The Umbrella Men

 

5. Under the Olive Grooves

RD: Derek Ward

J165 Among the Dead
AoC2 The Venetian Fort
AoC3 The Olive Oil Factory

 

 

Tack till alla sponsorer, Round Directors och deltagare. It was a blast! :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tackar för ett trevligt event - en vänlig match mot Robert (J#181 The Deadly Line) med en rysk vinst, dvs Robert. Några medvetna/överenskomna regelbrott mellan Robert & mig för att har kul - och så rullade matchen på med mycket spänning till in i det sista.....

 

Det var också kul att se så många gamla ASL-vänner som jag inte har sett på många år!

 

Grattis Robert & bra spelat!!

 

Med vänlig hälsning/Tysken (Andreas nr 3) cool.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Stort tack till alla inblandade för ett fantastiskt väl förberett och trevligt arrangemang smile.png

 

Scenariopresentationerna blir bara bättre för varje år. Gillar att ni även berättar om den historiska bakgrunden till resp. scenario runda.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tackar för ett trevligt event - en vänlig match mot Robert (J#181 The Deadly Line) med en rysk vinst, dvs Robert. Några medvetna/överenskomna regelbrott mellan Robert & mig för att har kul - och så rullade matchen på med mycket spänning till in i det sista.....

 

<host, host>hörde att kartorna var uppsatta fel <host, host> biggrin.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Även jag vill tacka för ett mycket trevligt och bra organiserat event.

 

Är det möjligtvis någon som hittat ett exemplar av Winter Offensive Bonus Pack #7? När jag packade upp mina prylar efter turneringen så kunde jag nämligen inte hitta det ex jag köpte på turneringen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...