Jump to content

ConsimWorld


Klas Malmström

Recommended Posts

www.consimworld.com kommer inte längre att vara gratis efter 1:a augusti - Tyvärr.

 

"Recognized as the leader in support of the conflict simulation gaming industry, ConsimWorld enjoys providing its members with a vibrant online community which has grown to more than 15,000 registered members, including nearly every single active game publisher. The ongoing support cost of our online community has outpaced the funds we have been able to secure through annual fundraiser drives, so effective August 1, 2004, the CSW Forum will move to a premium, subscription-based model."

Link to comment
Share on other sites

Det där går inte, gissar jag. Man kan inte ta betalt för ett forum.

Jodå, bara att man får lägga om det lite.

 

Alla har tillgång till en del av forumet men dom som betalar får tillgång till resten av delarna.

Link to comment
Share on other sites

Det där går inte, gissar jag. Man kan inte ta betalt för ett forum.

Jodå, bara att man får lägga om det lite.

 

Alla har tillgång till en del av forumet men dom som betalar får tillgång till resten av delarna.

Om man levererar något som är värt priset och som folk inte kan få tag på på annat sätt så kan man nog ta betalt och överleva. Om det de säger om supportkostnaderna stämmer så är ju alternativen att dra in pengar med risk att medlemmarna flyr elller att projektet garanterat måste lägga ner när pengarna tar slut...

 

Naturligtvis kan man också minska kostnaderna för support (eller annat).

 

En community jag är med i (Shortcut) har infört differentierade medlemsskap - ett gratis och ett som kostar pengar. Betalande medlemmar har bland annat tillgång till e-post, kan skicka obegränsat antal meddelanden, får ett magasin i brevlådan varannan månad eller så.

 

Resultatet? Många medlemmar har försvunnit, aktiviteten i olika klubbar är lägre samtidigt som de som är kvar är de som har ett större engagemang (oavsett om de betalar eller inte). Personligen tror jag att det hade varit bättre att lösa det hela på ett annat sätt, men de som bestämmer tyckte att det här var det bästa alternativet. Alternativet hade väl varit att dra ner på tjänsterna och/eller dra in mer reklamintäkter...

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...