Jump to content

Var börjar man?


tobias

Recommended Posts

Jag och en polare har tänkt att försöka börja spela lite mer riktiga brädspel, valet föll ganska snabbt på ASL eftersom det verkar hur bra som helst.

 

Vi är båda totala nybörjare på allt vad strategispel i den här nivån heter, var börjar vi lämpligast? Nybörjarkiket verkar ju småtrevligt, är det ett bra köp?

Eller har ASL som spel en ganska hög tröskel, så att vi bör testa med något annat, enklare, spel först?

Link to comment
Share on other sites

Tror det skall gå bra att sätta in er i ASL. I och med detta forum finns det ju lättåtkomligt med hjälp från massa spelare.

 

Kan ju alltid ta dig till Borås nästa gång Carlsson gör en ASL-happening :-)

btw är det många ASL-spelare på YLVA??

Link to comment
Share on other sites

Nybörjarkittet är inte klart ännu, ska släppas denna vår.

 

Om ni känner till spelklubben Ylva i Majorna, så hade de förra året ett gäng som körde en kurs i ASL. Kolla med dem.

 

Annars bor jag i Gbg, och kan tänka mig att lära ut lite.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Tja, jag vet inte så mycket som jag trodde. I J5 står det att det kommer både en introductory ASL och ASL starter kit. Men Keith Dalton i MMP gjorde lite reklam för Starter kit, och ett scenario han beskrev var ämnat att vara med i iASL, så... jag vet inte?

 

Jag var en gång i tiden med i iASL-gruppen, men det tog liksom stopp när reglerna skulle gås igenom och beabetas, och Starter ASL har helt nya bräden gämfört med dem som vi gjorde scenarion på för iASL. Min egen gissning är att iASL är skrotat, Starter Kit har tagit över, och den som skrev i J5 hade nollkoll.

 

En bra sak med Starter kit är att det visst inte ska innehålla tanks, vilket var ett önskemål från min sida för iASL. Fordon tillför så mycket krångel i kapitel A,B och C förutom D.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Jodå, jag känner till YLVA, är medlem och har suttit i styrelsen. Min polare är dock inte med i YLVA, så vi tänkte börja spela hemma hos honom istället, eftersom han har ett spelbord som bara står tomt till ingen nytta. :)

 

Men jo, nästa gång ni har någonting i Borås låter ju synnerligen intressant, det var evigheter sedan jag var nere hos Armagedon och hälsade på.

 

Det finns ett gäng som spelar ASL på YLVA, men de har precis dragit igång med World in Flames istället.

Link to comment
Share on other sites

Det finns ett gäng som spelar ASL på YLVA, men de har precis dragit igång med World in Flames istället.

Då är vi tvärt om på Geddon, Wif:arna la ner och lämnade rummet till ASL:arna samt att vissa började spela ASL...

Link to comment
Share on other sites

Preliminärbokat Lördagen 13:e Mars.

Faschinerande att Carlsson för andra gången i rad satt datum då jag har sedan länge planerade kalas/fester som jag skall på :(

 

Kan vi börja tidigare då så man (läs: jag) hinner med lite?

Säg 9 eller 10 kanske?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...