Jump to content

Nybörjare till både spel och forum


Heavy

Recommended Posts

Hej,

 

Andreas här, är ny på forumet; är ny till spelsystemet.

 

Jag är en historiebuff bosatt utanför Borås, pluggar till systemutvecklare i Göteborg och har precis skaffat Startar Kit #1 och känner att det här är ett spel för mig. Just nu så håller jag på att lusläsa både regelbok och se introvideos på Youtube.

 

Jag har haft lite problem att ta till mig alla regler, men det beror till viss del på att jag enbart spelat solospel med mig själv än. Men om någon har tråkigt en kväll och vill lära en nybörjare allt om ASL så vet ni var jag finns!

Link to comment
Share on other sites

Hej Andreas!

 

Vi är ett gäng ASL-spelare i Borås faktiskt, och om saker och ting går som de ska så kommer det bli ett antal ASL-dagar i år. Om inte annat så vet jag att det finns spelare som gärna tar emot en nybörjare, dessutom har vi två kampanjer i gång på föreningen (Armagedon) och du är välkommen att deltaga, eller bara komma ner och kika på.

 

ASL är ett spel som underlättar kraftigt om man har en FTF (Front to Front)-spelare att spela med. Reglerna är inte så komplexa som de verkar, och har man bara lärt sig grunderna (brukar fastna efter några scenarion) så har man en fantastisk hobby framför sig!

 

Hör av dig om du är sugen. Välkommen!

Link to comment
Share on other sites

Hej Andreas!

 

Vi är ett gäng ASL-spelare i Borås faktiskt, och om saker och ting går som de ska så kommer det bli ett antal ASL-dagar i år. Om inte annat så vet jag att det finns spelare som gärna tar emot en nybörjare, dessutom har vi två kampanjer i gång på föreningen (Armagedon) och du är välkommen att deltaga, eller bara komma ner och kika på.

 

ASL är ett spel som underlättar kraftigt om man har en FTF (Front to Front)-spelare att spela med. Reglerna är inte så komplexa som de verkar, och har man bara lärt sig grunderna (brukar fastna efter några scenarion) så har man en fantastisk hobby framför sig!

 

Hör av dig om du är sugen. Välkommen!

Andreas,

 

finns det en lista där du har alla planerade ASL dagar för i år? - jag skulle kunna tänka mig att kommer förbi när det passar.

 

//Den tredje Andreas

Link to comment
Share on other sites

Hjälper gärna till och lär ut lite ASL. Har demospelat ASL:SK på GothCon de senaste åren så Retaking Verville har man kört några gånger.

Inledningsvis kan jag 28/2 11-17 och 1/3 11-20.

 

Tycker det blir bäst att köra på Armagedon.

 

Posta ett svar i tråden så kanske det blir någon mer som vill haka på.

Link to comment
Share on other sites

Hjälper gärna till och lär ut lite ASL. Har demospelat ASL:SK på GothCon de senaste åren så Retaking Verville har man kört några gånger.

Inledningsvis kan jag 28/2 11-17 och 1/3 11-20.

 

Tycker det blir bäst att köra på Armagedon.

 

Posta ett svar i tråden så kanske det blir någon mer som vill haka på.

 

Som det ser ut så är min söndag (1/3) ouppbokad så jag kan absolut tänka mig att ta mig till Armagedon och spela lite.

Link to comment
Share on other sites

Tack till Brain för en bra introduktion. Återkommer mer än gärna för fler spel.

 

 

Bara att höra av dig. Spelar gärna mer gånger och hjälper till att vidga vyerna gällande ASL.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Hallo!

Martin heter jag.

Köpte ASLSK #1 idag. Och är väldigt sugen på att spela.

 

Vill ngn möta upp på introduktionscenarierna och har överseende med en del oflyt (gällande tärningar och regler.. :) så hör gärna av er.

 

Åker centralt från stan. Är hyfsat mobil.

Vänligen

Martin

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

jag kan ställa upp och köra över VASL om det vara intressant.

Tack Gärna!

Min mail är martin.bjorkhem (att) gmail.com

Tel: 0700133048.

 

Har viss erfarenhet från krigsspel och vassal.

Körde mycket Panzer Blitz på 90 talet.

Håller på med en East Front (Columbia Games) kampanj just nu.

 

Hör gärna av dig när och hur.

Vänligen

Martin

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...