Jump to content

Med/Motspelare sökes i Malmö/Skurup


sfclinken

Recommended Posts

Hej,

 

Jag söker motspelare för att kunna spela "live". Jag bor i Skurup och chanserna att det skulle finnas fler spelare här är väl ganska små. Däremot arbetar jag i Malmö så det skulle också kunna fungera.

 

Jag är nybörjare och fortfarande "green". Jag har spelat igenom de flesta BV scenariorna med en bekant som tyvärr flyttat till Sthlm men vill som sagt gärna spela mer och lära mig mer. Äger BV, Yanks, Para och CdG.

 

GMY Peter

Edited by sfclinken
Link to comment
Share on other sites

Nej då, du är inte så ensam i trakterna. :) Jag bor i Norra Grönby, strax norr om Anderslöv och är en gammal ASL-räv. Tyvärr har jag inte möjlighet att spela något den närmsta tiden men jag bistår gärna med råd. Det finns en del skåningar på forumet så spelmöjligheter dyker säkert upp.

 

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Jag heter Harald och bor i Veberöd och så har vi ju Hopper, som håller till i Lund. Just nu spelar han och jag A Bridge too Far, men jag är alltid ute efter att lira. Själv har jag samlat på mig en de flesta core modulerna, utom den gäckande CoB och FKaC. Historiska har jag bara PB och VoTG.

 

Uppe i Klippan håller visst Tom Påhlsson et al till. De är ett helt gäng. Jag har aldrig spelat med dem, men skulle gärna vilja. Just för tillfället begränsas mina möjligheter av mycket små barn :)

 

Hör av dig!

 

Harald Schwanborg, Lund

Link to comment
Share on other sites

Okej då finns det ju ASL spelare i närheten. Har själv med en hög med barn men skulel gärna spela något parti när det finns möjlighet. Som jag skrev är jag mest självlärd så det hade varit kul att spela med någon som verkligen kan det.

 

Säg till så kanske vi kan hitta ett tillfälle.

 

//Peter

Link to comment
Share on other sites

Vad vi behöer är ett stort ASL-kollo, dit fäder tar med sina barn och leker slut på dem i fin natur hela dagarna, för att spela ASL på kvällarna när barnen sover. Ett läger för pappor och barn, liksom.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Vad vi behöer är ett stort ASL-kollo, dit fäder tar med sina barn och leker slut på dem i fin natur hela dagarna, för att spela ASL på kvällarna när barnen sover. Ett läger för pappor och barn, liksom.

Janusz

 

Om mammorna följer med kan dom leka med barnen hela tiden. Spelar man ASL hela natten behöver man sova ibland.

 

 

(Bodde i Staffanstorp en gång i tiden...)

Link to comment
Share on other sites

Okej då finns det ju ASL spelare i närheten. Har själv med en hög med barn men skulel gärna spela något parti när det finns möjlighet. Som jag skrev är jag mest självlärd så det hade varit kul att spela med någon som verkligen kan det.

 

 

Vet inte hur era liv ser ut, men mitt tips är att man har bestämda speldagar. Min fru vet att varje tisdag är helig för mig - Då är det ASL på Armagedon. Med den vetskapen så blir det liksom inget snack om nåt annat, och det är full respekt åt båda hållen.

 

Alltså; Bestämda dagar - Ingen diskussion.

 

B)

Link to comment
Share on other sites

Vet inte hur era liv ser ut, men mitt tips är att man har bestämda speldagar. Min fru vet att varje tisdag är helig för mig - Då är det ASL på Armagedon. Med den vetskapen så blir det liksom inget snack om nåt annat, och det är full respekt åt båda hållen.

 

Alltså; Bestämda dagar - Ingen diskussion.

 

B)

 

Sant. Jag har reserverat två dagar i månaden, på söndagseftermiddagen. Då är det kartong-krig som gäller :-)

 

&Harald

Link to comment
Share on other sites

Sant. Jag har reserverat två dagar i månaden, på söndagseftermiddagen. Då är det kartong-krig som gäller :-)

 

&Harald

 

Eller så kan man ha vars en Lap Top framför TVn. Din egen laddad med VASL och regelboken i elektronisk variant :) .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Nej då, du är inte så ensam i trakterna. :) Jag bor i Norra Grönby, strax norr om Anderslöv och är en gammal ASL-räv. Tyvärr har jag inte möjlighet att spela något den närmsta tiden men jag bistår gärna med råd. Det finns en del skåningar på forumet så spelmöjligheter dyker säkert upp.

 

Jörgen

 

Faktum är att det finns lite ASL på kartan strax söder om Malmö också. Bor strax norr om Vellinge.

 

CG nörd just nu. Har inte spelat FtF på flera år men kör PBEM och VASL regelbundet. Om en klubb bildas och vi fixar lokal är jag med definitivt.

 

Stefan Fiedler

Edited by AslJediknight (evil)
Link to comment
Share on other sites

Tjena Stefan, Jörgen och Peter!

Tyckte det var dags att presentera mig för herrarna. Jag bor i Lund och jag och Harald håller på spela en ABTF kampanj. För tillfället har vi dock lagt detta lite på is och istället kör vi lite kortare scenarion då och då. Jag tycker det alltid är kul med att lira med nya spelare och att det vore kul att få ihop ett skånegäng med ASL spelare. Hör gärna av er om ni är sugna på spela lite FtF. Har precis som Harald lite tight men tid men något kan man alltid ordna.

 

Ha det Gött! B)

 

p.s. Pengar är inte ett problem har ALLT, ALLT :P

Link to comment
Share on other sites

Vet inte hur era liv ser ut, men mitt tips är att man har bestämda speldagar. Min fru vet att varje tisdag är helig för mig - Då är det ASL på Armagedon. Med den vetskapen så blir det liksom inget snack om nåt annat, och det är full respekt åt båda hållen.

 

Alltså; Bestämda dagar - Ingen diskussion.

 

B)

 

Komiskt ,samma för oss, vi kör oxå tisdagar, försökte med helger ett tag ,men nej, spikade dagar mitt i veckan är melodin.

 

jerry

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Hej allihop!

 

Lånar den här tråden, det känns lite onödigt att starta en helt ny.

 

Bor i Ystad och har nyss införskaffat senaste BV och håller på att spela igenom classic ASL (vi är ännu mitt i Guards Counterattack). Vi spelar också på tisdagar(!) i vår föreningslokal här i Ystad. Om någon är intresserad är det bara att höra av sig! Vi är väldigt mycket nybörjare på ASL, men har tidigare spelat ASLSK 1 och 2 utan problem.

 

/Hektor

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...