Jump to content

Skott i Bypass.


B-E Karlsson

Recommended Posts

Hej

 

Om jag har en Tank som stannat i bypass som ska skjuta på en fiende som kommer körande (har haft honom i LOS hela rundan alltså inget inget case J1 eller J2) och jag behöver inte ändra min covered arc. Blir det någon extra DRM för att jag är i bypass. Ser ju att det kostar +1 för att ändra CA men det behöver ju inte jag göra.

Edited by B-E Karlsson
Link to comment
Share on other sites

Ja, om du skjuter från din sido-CA;

 

D2.321: A TCA based on a Bypass side Target Facing covers a potentially much larger Field of Fire and consequently must pay appropriate Case A penalties for firing within this enlarged CA even if it does not change its TCA [EXC: a weapon firing with an already earned Target Acquisition DRM (or, in the case of a CMG/IFE/Canister, vs the same Known target in the same Target Facing as last fired on) does not have to add Case A to fire within its current CA].

Link to comment
Share on other sites

Inget är pinsamt i det här spelet! smile.png

 

Du menar nog F2-E3 till att börja med. (Jag antar att det är ett hus eller skog i E3, annars kan du inte Bypassa.)

 

Ditt torn står rakt fram och täcker i Front CA de gröna hexarna.

Sido-CA är de gula hexarna och som du ser täcker de ett mycket större område än normalt, därav +1 DRM enligt D2.321.

 

Ska du skjuta mot tysken i läget som det är på bilden har du inget extra plus för att du står i VBM, eftersom han står i din Front Covered Arc.

 

 

Makes sense?

post-1-0-43003300-1444079482.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...