Jump to content

ASL dag i Borås?


Landers

Recommended Posts

Börjar det lika sent som förra gången, eller kan man tänka sig att starta vid t ex 10.00?

 

/Robert

Ser jag gärna oxå.

 

Medan vi ändå är på ämnet, någon som har en bra ide på ett scenario för mig som nybörjare så man kan läsa in sig lite? Ser gärna att ni vill spela det mot mix oxå

Edited by Brain
Link to comment
Share on other sites

Lördagen 3/4!

Har du bokat Blå Rummet eller skall jag försöka göra det??

 

(BTW Carlsson lyckades igen... jag har en större festivitet där man förväntas närvara/månad och på tre datum har han prickat in det tre gånger....)

Link to comment
Share on other sites

Jodå, det är jättebra, det är bara att det slumpar sig så att jag blivit bjuden på en fest denna dagen oxå.... men den behöver man ju inte gå på.

 

Det är ju bara en fråga om prioriteringar, dricka öl kan man ju göra en annan kväll

Link to comment
Share on other sites

Fast det är klart, ingen alkohol i föreningslokalen eller? <_<

Helt korrekt!

 

Får fixa en egen lokal ifall vi skall avnjuta alkoholhaltiga drycker samtidigt som vi avnjuter ASL.

Link to comment
Share on other sites

Blir så ibland när diskussioner skenar iväg....

 

Bedömer detta som den "riktiga" tråden då det andra bara är en utflikning på den tidigare spelkvällen

Link to comment
Share on other sites

Börjar det lika sent som förra gången, eller kan man tänka sig att starta vid t ex 10.00?

 

/Robert

Ser jag gärna oxå.

 

Medan vi ändå är på ämnet, någon som har en bra ide på ett scenario för mig som nybörjare så man kan läsa in sig lite? Ser gärna att ni vill spela det mot mix oxå

Mix? Kommer någon flickvän med? :P

Link to comment
Share on other sites

 

Medan vi ändå är på ämnet, någon som har en bra ide på ett scenario för mig som nybörjare så man kan läsa in sig lite? Ser gärna att ni vill spela det mot mix oxå

Mix? Kommer någon flickvän med? :P

 

Hade jag något sådant hade jag inte tid att spela ASL :-)

 

Nej det är bara jag som är flerdubbelt schitzo (-:

 

+ att jag är kompis med Nyckfelstrisse

Link to comment
Share on other sites

om jag åker kan du följa med mig, men jag räknar med att vara tvungen att

vara tillbaka i Göteborg ca 18.00, så det hela förutsätter att man startar i tid.

 

Robban, du är så kinkig! Inte nog med att man ska starta tidigt, du åker hem tidigt också!! ;)

 

 

Jaja, vi kan väl börja 10 då, men jag vet inte om jag har vaknat då.

 

 

:ph34r:

 

 

DVS; ASL-dag på Armagedon Lördagen 3/4 kl 1000+. För er som kommer andra gången behövs medlemskort (100,-) som gäller resten av året.

 

Robban lägger du in i kalendern please?

Link to comment
Share on other sites

Robban, du är så kinkig! Inte nog med att man ska starta tidigt, du åker hem tidigt också!!  ;)

 

 

Jaja, vi kan väl börja 10 då, men jag vet inte om jag har vaknat då.

En del behöver all hjälp dom kan få, kanske? :lol: Du har mina sympatier - inte för att det hjälper det minsta, men ändå...

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

Kan du fixa medlemskort Carlsson? Eller kanske Brain är där eller någon annan kanske. Det vore ju tråkigt att bli motad i dörren.

 

Tror knappast att någon blir motad i dörren. Det kommer vara styrelsemedlemmar där under dagen, så vi kommer kunna lösa det!

 

:P

Link to comment
Share on other sites

Eller kanske Brain är där eller någon annan kanske. Det vore ju tråkigt att bli motad i dörren. :(

Kan inte det längre. har lämnat styrelsen efter många år (7-8st)

Link to comment
Share on other sites

Blå Rummet är bokat och klart.

 

Medlemskorten borde ha kommit från tryck då så vissa behöver kanske lösa

(Andreas, du får kolla upp det med styrelsen ifall det kanske går att lösa på något annat sätt, det rör ju sig bara om några ggr per år för de flesta deltagarna)

Edited by Brain
Link to comment
Share on other sites

(Andreas, du får kolla upp det med styrelsen ifall det kanske går att lösa på något annat sätt, det rör ju sig bara om några ggr per år för de flesta deltagarna)

 

Vilket sätt skulle man lösa det på då menar du?

100,- är inte speciellt mycket för de intresserade för att kunna spela ASL i schyssta lokaler några gånger per år. Tror jag iallafall?

 

Eller vad tycker ni andra, ni som inte är boråsare alltså?

Link to comment
Share on other sites

Jag är givetvis glad om jag slipper betala. Är det krav på att vara medlem för att vara i lokalen eller vad är det som driver frågan? 100 kr kommer antagligen inte att knäcka någon ekonomiskt men det ökar ju friktionen i hela processen att ta sig till Borås för att spela över en dag. I praktiken vet jag dock inte om det kommer att spela någon roll.

Link to comment
Share on other sites

Beror ju lite på.

På min tid hade man en "prövotid" varje år innan du var tvungen att lösa medlemskort dvs 2-3 besök i lokalen. Då det nu är nytt år skulle detta kunna gälla igen.

 

Dock vill jag poängtera att detta var när jag satt i styrelsen och vet inte huruvida de ändrat på det faktumet nu

 

Frågan är mycket intressant på det stora hela då liknande situation kommer att gälla när Magicturneringarna går igång, är det sanktionerad turnering får man inte ta en extra avgift då det skall vara öppet för alla

Link to comment
Share on other sites

Jag är givetvis glad om jag slipper betala. Är det krav på att vara medlem för att vara i lokalen eller vad är det som driver frågan? 100 kr

 

Eller så kan man byta helg och åka till Oslo den 26, kostnad enkelspelning 25:- + att där finns det ju dessutom revanch möjligheter för vissa.

Ex: Magica de "Hex"

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Åh, jag har sådan lust att åka till både Oslo och Borås. Kul kul kul.

 

Men frugan är precis i 9 månader, så att vara flera timmar resa bort är kanske inte så smart :(

 

Brain frågar om nybörjarscenarion. Jag tycker att de flesta från paratrooper är värde en titt, utom "Confusion reigns" kanske. Annars, här är en lista på mindre scenarion utan fordon:

RB3 Bread factory #2

Rockar fett, RB for ever!

A032 Zon with the wind

Paratroopers stormar två 88:or

PBP22 Morire in belleza

Italienska ingenjörer mot jugoslaver. vad mer kan man önska sig?

RB6 Turned away

Mer RB! Båda sidor har dummies, och letar omkring i en snårskog av arbetarvillor.

T01 Gavin Take

Lär dig manövrera och använda/äta assault fire

G35 Going to Church

Britter stormar och rensar en stooor byggnad.

SP024 Forest fighting in Latvia

Lära sig att mortars och skog = airburst

AP08 A bloody harvest

En bondgård mitt i vetefältet. Undrar var polackerna är?

SP006 Udarnik bridgehead

Spanjorer visar ryska conscripts var skåpet ska stå.

T16 Strayer's strays

En lektion i bluff, och förflyttning och reaktion. Värd att spela flera gånger i rad.

J40 Might makes right

Norrmän ledda av en dansk officer. Men bergjägarna är tuffa de med.

Tac43 Massacre in Paradise

Dags att lära sig hur mortars lägger rök. SS -40 med tjeckiska vapen.

Tac51 Strength through unity

Och slutligen en lektion i firelanes.

 

Tobias, jag är ganskla ledig på kvällarna just nu, slå mig en pling på 0733-838310.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Brain frågar om nybörjarscenarion. Jag tycker att de flesta från paratrooper är värde en titt, utom "Confusion reigns" kanske.

Tackar för listan, verkar vara en hel del intressanta.

 

Jus nu finner jag dessa intressanta:

 

RB3 Bread factory #2

T16 Strayer's strays

 

Nåon som vill spela dem mot mig??

(Hoppas bara Carlsson har alla de grejorna och att de inte är upptagna)

Edited by Brain
Link to comment
Share on other sites

Eller så kan man byta helg och åka till Oslo den 26, kostnad enkelspelning 25:- + att där finns det ju dessutom revanch möjligheter för vissa.

Ex: Magica de "Hex"

:lol:

Om det blir en spelhelg i Osla där tiden passar i övrigt (dvs jämn vecka) så skall jag göra mitt yttersta för att ta revansch. ;)

 

/Magic

Link to comment
Share on other sites

Jag dyker också upp tidigt typ 10- 10.30. Skulle vilja köra något enkelt utan fordon bara gubbar.

Vad sägs om att köra "Zon with the wind" mot mig ?

 

Är öppen för andra förslag på scenarion oxå

Link to comment
Share on other sites

Verkar som att jag kommer att ha med mig en polare också, som är ännu mer nybörjare än mig (jag har ju faktiskt sett spelet IRL!).

Två totala nybörjare med andra ord!

Link to comment
Share on other sites

lust att spela med en total nybörjare, och försöka lära ut lite grunder?

Skulle vilja köra något enkelt utan fordon bara gubbar.

ha med mig en polare också, som är ännu mer nybörjare än mig

Tror att mitt scenario ON1 (At The Very Beginning) kunde ha passat bra, litet 4 turns, man slår lite random vilka trupper som skall vara med, bara infanteri, board 1 "stenbyggnader", liten möjlighet till Human Wave. Bara att sätta upp spela på 2 timmar och gå vidare.

Vem ska jag maila scenariot ?

Link to comment
Share on other sites

Jag ser också ut att kunna komma, barnet trivs bra inne i magen :)

 

Robert: Jag har slarvat bort ditt telefonnummer, men hänger gärna på om Tobias med kompis ska ut. Jag börjar också gärna tidigt.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Tror att mitt scenario ON1 (At The Very Beginning) kunde ha passat bra, litet 4 turns, man slår lite random vilka trupper som skall vara med, bara infanteri, board 1 "stenbyggnader", liten möjlighet till Human Wave. Bara att sätta upp spela på 2 timmar och gå vidare.

Vem ska jag maila scenariot ?

kan maila ett ex till:

 

tomas.davidsson@armagedon.org

 

Verkar intressant

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...