Jump to content

Vad kan man köpa?


Laakso

Recommended Posts

Hej. Jag funderade lite på var jag skulle lägga min fråga men "Nybörjare" känns rätt. Jag är idag ägare av ASL-regler, Bv (3ed), Rb (gammalt som gatan) och Valor of the G. Problemet med tex mitt Rb är ju brickorna som är av annat lite äldre tryck, vilket gör dom lite mindre kompatibla med mina nya från Bv. Försökte reda ut vad som finns att köpa hos MMP men jag måste erkänna att det blir lite luddigt när det finns: Out of stock, out of print, pree order osv...

 

Jag är naturligtvis intresserad av köpa sånt som trycks så att brickorna blir av den nyare typen som finns med i mitt Bv. Vilka moduler finns att köpa? Vilka skall jag köpa tycker ni och hur vet jag om det är nya brickor eller gamla? Hjälp mig att fylla på min inköpslista.

 

Mattias inköpslista:

- Map ASLSK Style Complete set #1-52, t-z (när den släpps). Måste ju vara det bästa tänkbara MMP någonsin har gjort.

 

Ha en underbar måndag alla ASLare!

Link to comment
Share on other sites

Hejsan!

 

MMP är ett litet företag och de har inte resurser att hålla så mycket produkter tillgängliga åt gången, därför bör man köpa det som finns i tryck som man är intreserad av, även om man just då inte har alla delar som behövs för att spela det. Sedan är det klokt att koncentrera sig på fysiska komponenter som counters, kartor och overlays.

 

De grundmoduler som finns hos MMP är BV och den nya utgåvan av Doomed Battalions som innehåller både The Last Hurrah och gamla Doomed Battalions och DB är ett riktigt bra köp.

 

I övrigt väntas britterna i nytryck kanske första halvåret 2011 och modulen Rising Sun (nyutgåva Code of Bushido och Gung Ho) väntas på preorder andra halvåret 2011. Längre fram väntas Yanks i nytryck (tillsammans med Paratrooper) och Hollow Legions (med tillägg för ökenkartor och regler som tidigare fanns i West of Alamein). Sedan återstår Croix de Guerre som ganska nyligen har tagit slut och Armies of Oblivion (ersätter Partisan).

 

Till skillnad från grundmodulerna har MMP inte planer att göra något nytryck av de historiska modulerna, de har förutom VOTG endast Operation Watchtower i lager och den nya modul som hörs ligga närmast att komma ut är Festung Budapest med strider i krigets slutskede.

 

Sedan kan man gärna plocka upp AP#4, AP#5 och AP#6 som innehåller kartor som inte ingår i kartpaketet som nyligen har gått till tryck. Sedan kan man om man få mer kött på benen köpa ASL Journal, där gamla J#2 har kommit i nytryck och finns tillgänglig liksom J#8. Inom kort väntas J#9 komma med ett mini-HASL i PTO. Sedan finns karta 59 som också såldes med två scenarion som ett Winter Offensive Bonus Pack 2010, och ett likadant bonus pack lär komma nu i januari. AP#3 finns för övrigt också i tryck men den innehåller kartor som kommer i kartpacken och inte alltför märkvärdiga scenarion.

 

Har jag glömt något, säkert! Men liten vägledning hoppas jag det är iallafall.

Link to comment
Share on other sites

Ok nu börjar det likna något! Man tackar.

 

Mattias inköpslista:

- Map ASLSK Style Complete set #1-52, t-z (när den släpps). Måste ju vara det bästa tänkbara MMP någonsin har gjort.

- Doomed battalions (finns redan nu)

- Britter (2011)

- Rising sun (pree order 2011)

- Yanks (lite längre fram)

- Fransmän (slut)

- Armies of oblivion (slut den med)

 

Nu börjar jag få ett grepp om saker och ting.

Link to comment
Share on other sites

Ok nu börjar det likna något! Man tackar.

 

Mattias inköpslista:

- Map ASLSK Style Complete set #1-52, t-z (när den släpps). Måste ju vara det bästa tänkbara MMP någonsin har gjort.

- Doomed battalions (finns redan nu)

- Britter (2011)

- Rising sun (pree order 2011)

- Yanks (lite längre fram)

- Fransmän (slut)

- Armies of oblivion (slut den med)

 

Nu börjar jag få ett grepp om saker och ting.

 

Precis den ordningen skulle jag också ha, fast med ett inklämt Hakkaa Pällee någonstans efter Doomed Battalions. (vt2011)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...