Jump to content

Journal 2 - svarta SS brickor


Stefan Norberg

Recommended Posts

jag vet att det är lite puckat att ens försöka att efter tio års uppehåll fixa så att ASL samlingen är komplett på AH och MMP prylar (övrigt får bli som det blir) men det går nästan tack vara Andreas Carlsson (Trojan Games). Dock verkar Journal nummer 2 vara ett hopplöst projekt... finns det någon som har en för mycket, jag pröjsar bra...

 

Min förfrågan är dock... Finns det någon som inte använder sig av svarta SS brickor och har lust att sälja de som kom med ASL journal 2. Helst skulle jag vilja köpa alla de kompletterande brickorna då jag har alla de tillhörande modulerna...

 

Vänliga hälsningar från ett soligt Japan,

/stefan

Link to comment
Share on other sites

Den som ger sig in i ASL har nog ofta svårt att förstå proportoinerna på problem.  :P

alltså, det är som så att det är ett allvarligt problem eftersom jag inte kan få tag i Journal 2... ett par rader med replacememt counters är alltså mycket viktiga! Så ifall det är någon som punchat sin J2:a och inte använder de svart, skicka mig ett PM ifall ni vill sälja...

Link to comment
Share on other sites

Stefan, mitt inlägg var bara en lättsam tanke om mig själv och vissa ASL-spelare jag mött i allmänhet. Inte riktat mot dig.

 

Kan erbjuda mer högupplösta TIFF-scans av J2:orna om du vill prova annat än det Klas erbjudit.

:huh::o:) förstår jag väl... jag brukar för det mesta inte ta så allvarligt på saker och ting, och mitt svar var ett försök till att vara lite humoristisk (inte för att jag är bra på det heller).

 

mer högupplösta tiff scans får gärna zippas och skickas till stnATcrlDOTnitechDOTacDOTjp (spamsäkrad), antar att jag i värsta fall får tillverka brickorna själv...

 

tack

/stefan

Link to comment
Share on other sites

Kan erbjuda mer högupplösta TIFF-scans av J2:orna om du vill prova annat än det Klas erbjudit.

Jag har inte gjort dessa scans, men jag hittade dom en gång i tiden på http://www.thewargamer.com/Scans/CounterScans.html

 

Det enda andra ASL-relaterade där är scans av overlays som kom i J4

http://www.thewargamer.com/Scans/ASLJournal4.jpg

 

Jag har inte kollat vad som finns där mer.

Link to comment
Share on other sites

mer högupplösta tiff scans får gärna zippas och skickas till stnATcrlDOTnitechDOTacDOTjp (spamsäkrad), antar att jag i värsta fall får tillverka brickorna själv...

Ska jag klippa ut bra de svarta brickorna ur arket och skicka? Det blir väldigt stort, tror scansen låg runt 20 MB per ark. Vet du om du har bergänsning på mejlstorlek du kan ta emot förresten?

 

De där scansen på Klas länk - de verkar ju bara ha framsida till de arken?! :huh:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...