Jump to content

ABtF - värde?


Doomfarer

Recommended Posts

Jag har ett ex av A Bridge To Far modulen som jag funderar på att sälja. Allt jag har gjort är att ta av plasten på lådan så allting är i perfekt skick.

 

Vad är en sådan låda värd? En Amerikan ville köpa den för $90 innan han hörde vad frakten gick på. ;)

Vad är ett rimligt pris, och är någon intresserad av att köpa?

Link to comment
Share on other sites

Det som är surt är att det svarta SS-OB:t inte är komplett, utan man "behöver" (nåja) Journal #2 också. Och den kostar väl $250 eller så till på Ebay...

 

Doomis, du är inte världens bäste försäljare, va?

 

:)

 

SS ÄR ju komplett, förutom den minimala erratan då.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Minimal? Är det inte typ 1/4 countersheet? Hursomhelst är modulen säkert värd $90. Man kan säkert få mer på det amerikanska Ebay.

 

Här http://forum.aslsweden.com//index.php?showtopic=1018 finns scans av J2 brickorna. Där kan ni se vilka svarta brickorna som var med i den.

 

Text får MMPs hemsida on ABTF:

 

A Bridge Too Far Errata

ABTF COUNTER ERRATA (All will be fixed/added in Journal#2)

 

On the black 1/2 inch SW/SMC sheet (sheet 03):

MMG "K" should have a MMG depiction (rather than a MTR) on its malfuncitoned side and MTR "A" should have a MTR depiction (rather than a MMG) on its malfunctioned side.

 

Black Radio and Field Phone and Goliath counters are missing, as are 5/8-inch "?" counters.

 

Black 2-3-8 HS should have their morale underlined.

 

The black DC counters should show "Set: 36 FP" on the back, instead of "30 FP"

Link to comment
Share on other sites

Doomis, du är inte världens bäste försäljare, va?

 

:)

 

SS ÄR ju komplett, förutom den minimala erratan då.

 

Janusz

 

Huh? Vad har jag nu gjort fel?

 

Killen vill fortfarande köpa spelet för $90 fast frakten går på 276 kr. :o

 

Skall fundera lite till på det. Tycker dock att ABtF kampanjen verkar tråkig och har inget större behov av svarta SS-brickor. Dessutom köpte jag spelet för $20 eller nåt när MMP hade rea.

Link to comment
Share on other sites

Tjena Doomfarer!

Du skall göra följande:

 

1. Plasta in din ABtF.

 

2.Sälj på E-bay.

 

Jag har precis efter mycket om och men lyckats köpa denna modul på e-bay. Budgivningen på de få av dessa moduler som dykt upp var minst sagt hysterisk. En inplastad opunchad gick för över "tvåtusen" spänn !!!

Själv fick jag ge närmare 800 kr för en som var enligt säljaren opunchad men som visade sig vara delvis punchad. Detta gjorde mig inte så mycket eftersom jag spelar med mina ASL prylar och har de inte liggande som hyllvärmare.

Lycka till med försäljningen!

 

MVH

Cpt. Hopper

P.S. Håller med Januz strunta i att uppge erratan. De är inte hela världen att de saknas några svarta ? samt radio och lite annat.

Link to comment
Share on other sites

När man talar om "värdet" på en ASL-produkt så har jag gjort en observation. Jag tror inte jänkare bjuder på europeiska saker, eller så är vi på denna sida pölen inte lika rika/desperata, men priserna är klart lägre om det är en fransman som säljer än en Texasbo. Kanske beror det på att känkare drar sig för frakt, men jag tycker mig klart se att en annual från USA som kanske går för 20-30 dollar säljs för hälften om säljaren är europé.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Vad skulle poängen vara med det? Det enda som räknas är ju originalinplastning ("original schrinkwrap"). Och ska man ändå agera småtjuv och luras så kan man väl lika gärna skicka en gråsten istället för ABtF.

 

Hallå där Rönnblom!

Are u for real?

Som jag förstod saken så saknades endast omslagsplasten. Allt annat är precis som i en oöppnad förpackning. Tror du verkligen att allt som säljes på e-bay säljs orginalinplastat. Och även om detta skulle vara fallet, så är det fult att plasta in eller? Om varan betingar ett högre pris inplastad så ska man alltså enligt dig undvika detta eftersom det är oärligt. Hmmm....ergo, att tjäna pengar är fult. Det är ju precis samma sak som att skicka en gråsten. När den stackars köparen får sin vara, ve och fasa plasten ser ju alldeles för ny ut.....eller.

NUTS

Link to comment
Share on other sites

Hallå där Rönnblom!

Are u for real?

Som jag förstod saken så saknades endast omslagsplasten. Allt annat är precis som i en oöppnad förpackning. Tror du verkligen att allt som säljes på e-bay säljs orginalinplastat. Och även om detta skulle vara fallet, så är det fult att plasta in eller? Om varan betingar ett högre pris inplastad så ska man alltså enligt dig undvika detta eftersom det är oärligt. Hmmm....ergo, att tjäna pengar är fult. Det är ju precis samma sak som att skicka en gråsten. När den stackars köparen får sin vara, ve och fasa plasten ser ju alldeles för ny ut.....eller.

NUTS

 

Håll den diskussionen privat, eller i Mässen.

Link to comment
Share on other sites

Jag vet att vissa plastar in spel för att öka priset. Tror t o m så är fallet med vissa butikskedjor, om folk returnerar spel så plastar man bara in dem igen och säljer som nya.

 

Mit ex av ABtF är verkligen helt nytt bortsett från att plasten är borttagen, vilken ett enkelt foto av det visar.

 

Är någon sugen på att köpa säljer jag det för 700 kr. :)

Edited by Doomfarer
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...