Jump to content

In sight of the Volga


Jerry

Recommended Posts

Hejsan.

I går körde vi igenom ett parti "in sight of the Volga" en riktig gammal goding som jag o min motståndare körde mycket för en 15 år sedan sisådär , o nu skulle vi minsjäl få en hel dag o vad satte vi upp om inte...!!!

Nåväl döm om vår förvåning då vi läste igenom scenario special rules..... Såg vi rätt ?? Hade vi spelat så förr ?? Tror inte det.

 

En kan tyckas dum fråga men det är väl så att det räcker att den FÄRGADE tärningen är lägre än turn-numret ??

Jag tror vi , förr i tiden , körde att BÄGGE tärningarna måste vara under turn-numret för att ge förstärkningar.

 

Ge mig ett svar snälla det är väl ändå så att det räcker att den FÄRGADE tärningen är under turn-numret ??

 

Men om det nu ÄR så , vilket vi numera tror , kan man då skrota detta scenario helt ??

Det VÄLLER in ryska 6-2-8:or

 

Taktiska tyska tips tack.

Link to comment
Share on other sites

Tack , synd , jag vill tycka om detta scenario , kul med en så stor anfallsvåg o detta med att man intevet när det anländer förstärkningar.

Kanske kan "houserula" bort en del vanvettigheter , maximera förstärkningskastet eller nåt....

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag inte kollat på kartan men kunde inte tysken gå ut med enheter för att minska mängden förstärkning ryssen kunde få? Men någon mera balans verkar uppenbarligen behövas.

Link to comment
Share on other sites

Tadaaa !!!

Min käre vapendragare ringde mig i kväll o började genast fundera på om vi inte skulle träna inför ASO i Köpenhamn med turneringsscenarion istället för mastodontscenarion som är tveksamma.

Nu ser det ut som om vi kan äntligen komma iväg o med TVÅ MAN......................

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...