Jump to content

Scenario diskussion


Janusz

Recommended Posts

Efter diskussionen om "Firegroups", så...

 

Vi tar ett scenario, playtest eller publicerat, och lägger upp här med bild på kartan.

Så startar vi en diskussion om setup. Hur skulle vi förvarat, och hur skulle vi anfallit mot detta försvar? Saker att tänka på, taktik och kanske också regler. Ungefär som det som fanns i Annual.

 

veteraner kan få hålla föredrag och läxa upp de andra, medan nyare kan lära sig en del om hur de duktiga går till väga när de analyserar ett scenario.

 

Låter det bra?

Vilket scenario?

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Jag, som nybörjare, skulle gilla det skarpt. Jag har lätt för att tänka för enkelt har jag märkt(t ex i fallet med firegroups som diskuterades nyss), medan mer erfarna har en mer nyanserad spelstil. Det kan också g euppslag till lösningar på ganska kniviga taktiska situationer.

 

Scenarion utan allföt mycket extra special vore önskvärt för mig. D v s Tyskar mot Jänkare eller Ryssar i första hand. Och scenarion som alla kan få tag på hyfsat enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Inga veteraner har svarat, men jag gissar att de inte kan hålla sig tysta när de ser en setup som är HELT fel! :)

 

Men däremot får de inte välja scenario. Först till kvarn får välja (obs. inget som är med i turnering eller från ASLSK).

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Det vore kul att se en set-up diskussion på mitt scenario ON7 "The Prelude To Spring".

Jag har 2 st spelare i Tyskland (eller USA) Phil Pomerantz och Dick Eichenlaub som har kommenterat en del set-up problematik till det scenariot.

De har speltestat det 3 gånger och har givit en del "insights" just när det gäller set-up på scenariot.

Om ni vill använda ON7 skall jag lasta upp en nyuppdatering (små ändringar efter deras och min speltestning).

 

Scenariot är dessutom straightforward German-Russian utan konstigheter.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...