Jump to content

Nyheter!


carlsson

Recommended Posts

  • 1 month later...

 

Men varför är delar av scenariokortet blurrade? Coypright? Militära symboler?

Helt absurt... huh.png

Antagligen för att inte få en C&D på sig för att man ger folk produkten gratis eller förlora eventuella youtubeintäkter

Link to comment
Share on other sites

Instämmer - lite väl löjligt överdrivet - som om någon skulle ta en skärmdump av en video bara för att få ett scenario....och även om någon gjorde det - so what?

Helt klart överdrivet, VASL är vad som borde tas åtgärder mot, inte småaktörer.

 

Finns det en lista på uppdateringarna?

Link to comment
Share on other sites

HASBRO, Contact Us

 

If you have questions or concerns regarding this Policy, please contact us using the following contact information:

 

Hasbro, Inc.

Attention: Website Administrator

1027 Newport Avenue, Mailstop A906

Pawtucket, RI 02861

(800) 255-5516

 

 

For any other issues, please contact Hasbro Consumer Care. For additional information about our Services, please see our Terms and Conditions of Use.

 

As aforementioned, Hasbro is a licensee of the ESRB’s Privacy Certified Program. If you believe that we have not responded to your privacy-related inquiry or your inquiry has not been satisfactorily addressed, please contact ESRB at https://www.esrb.org/privacy/contact.aspx or:

 

ESRB

privacy@esrb.org

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Varför riskerar inte VASL att få en C&D?

Vet inte hur det är med just VASL men jag antar att de gör som andra fan-made digitaliseringar av fysiska spel. De inkluderar inte allt så utan att ha tillgång till en fysisk kopia av spelet kan du inte spela.

Link to comment
Share on other sites

"De inkluderar inte allt" vad syftar du på?, Vet att man kan spela VASL resten av livet utan att behöva äga någon ASL produkt.

Nu var det ett tag sedan jag försökte mig på VASL men den inkluderar väl inte reglerna?

Link to comment
Share on other sites

Regelboken har funnits på nätet sedan 90-talet, alla jag känner har 2nd Edition rules på telefonen, även de senaste korea reglerna finns nu tillgängliga.

Tillför inget till frågan. Vad jag har sagt är att andra som digitaliserat spel utan vinstsyfte har sluppit C&D pga att de inte publicerar reglerna och ,i vissa fall, tagit bort information från brickor eller kort. Därav min tolkning att det kan var på detta sätt VASL och VASSAL klarar sig undan C&D.

 

Att sedan det finns personer som laddar ner allt utan att betala för sig är en helt annan diskussion.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Gillar du inte VASL Melvin? ;)

 

Det är som Tomas säger att de undgår sannolikt rätighetsproblemen eftersom de enbart är ett verktyg. Det innehåller inga regler, inga scenarion, ingenting egentligen, förutom avbilder av kartor och i viss mån brickor.

 

Men det är klart, skulle MMP/Hasbro vilja stämma skiten ur Rod Kinney skulle de antagligen kunna göra det. Men då ligger allting på VASSAL ganska brunt till...

Link to comment
Share on other sites

Gillar du inte VASL Melvin? ;)

 

Det är som Tomas säger att de undgår sannolikt rätighetsproblemen eftersom de enbart är ett verktyg. Det innehåller inga regler, inga scenarion, ingenting egentligen, förutom avbilder av kartor och i viss mån brickor.

 

Men det är klart, skulle MMP/Hasbro vilja stämma skiten ur Rod Kinney skulle de antagligen kunna göra det. Men då ligger allting på VASSAL ganska brunt till...

Vad jag tycker är inte relevant, men MMP har attackerat mig och Ola för att producerat produkter utan vinstsyfte, men inget åtagande mot VASL. Som helt klart bryter mot copyright infringement som vi blev anklagade för. Likväl har SP släppt ca 50 scenarior med officiell layout, MMP vaknade till liv först efter 5 år och bad dem sluta med det annars skulle juridiska åtgärder vidtas, Någon som MMP själv sysslade med 91-96 innan de tog över efter Avalon Hill.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tillför inget till frågan. Vad jag har sagt är att andra som digitaliserat spel utan vinstsyfte har sluppit C&D pga att de inte publicerar reglerna och ,i vissa fall, tagit bort information från brickor eller kort. Därav min tolkning att det kan var på detta sätt VASL och VASSAL klarar sig undan C&D.

 

Att sedan det finns personer som laddar ner allt utan att betala för sig är en helt annan diskussion.

Ok, får väl skriva en utförlig skrivelse till HASBRO om VASL och göra en förfrågan om det är ok att erbjuda spel webbaserade om det saknas vinstsyfte - när det gäller copyright infringement.

 

Det kanske tillför något till din fråga.

Link to comment
Share on other sites

Advanced Squad Leader is a trademark of Avalon Hill Games, Inc., a Hasbro affiliate.

© Copyright 2002 Rodney Kinney; Updated 2016 by Sam Tyson

 

Brian Youse på MMP säger att MMP håller en armlängds avstånd ifrån VASL pga av att det stinker copyright infringement gentemot HASBRO.

Link to comment
Share on other sites

Ok, får väl skriva en utförlig skrivelse till HASBRO om VASL och göra en förfrågan om det är ok att erbjuda spel webbaserade om det saknas vinstsyfte - när det gäller copyright infringement.

 

Det kanske tillför något till din fråga.

Gör det fortfarande inte. Jag har bara framlagt en TEORI om VARFÖR de inte åkt på en C&D.

Link to comment
Share on other sites

Vad jag tycker är inte relevant, men MMP har attackerat mig och Ola för att producerat produkter utan vinstsyfte, men inget åtagande mot VASL. Som helt klart bryter mot copyright infringement som vi blev anklagade för. Likväl har SP släppt ca 50 scenarior med officiell layout, MMP vaknade till liv först efter 5 år och bad dem sluta med det annars skulle juridiska åtgärder vidtas, Någon som MMP själv sysslade med 91-96 innan de tog över efter Avalon Hill.

 

Och det är naturligtvist jäkligt sunkigt. Jag förstår din irritation!

Samtidigt kan LFT producera sina alster utan några repressalier, verkar det som. Jag undrar varför, någon som vet? Skiter Xavier i det eftersom han bor i Frankrike, och grejerna produceras i Colombia kanske?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...