Jump to content

Önskar tips på snabbspelade scenarion


Magnusnod

Recommended Posts

Jag undrar om ni har någon scenario-bundle att rekommendera som finns att köpa i nyhandeln idag?

 

Främst är jag ute efter snabbspelade scenarier, som två nybörjare kan klara på runt säg max 5 timmar. De får gärna vara inriktade mot framförallt infanteri, då reglerna för OBA/Guns/Pansar fortfarande väntar på att bakas in i vårt spel.

 

Jag äger BV och FKaC så scenario-bundlen bör antingen använda kartorna i de modulerna eller komplettera med egna.

 

Det blev många parametrar att ta hänsyn till, men som nybörjare är det svårt att överskåda djungeln av scenario-paket. Känns som att jag lika väl skulle kunna sluta upp med mastodontscenarier för amerikaner/fransoser/italienare/whatever som utspelar på helt fel kartor om jag skulle beställa utan att fråga först.

 

/Magnus

Edited by Magnusnod
Link to comment
Share on other sites

Tjena Magnus,

 

se svar nedan:

 

Hur stämmer scenariona i Turning the Tide respektive Out of the bunker in på mina önskemål ovan?

 

Blandat, både stora och små.

 

 

Jag kan dessvärre inte hitta Best of Friends att köpa från butik här i Sverige.

 

Finns hos oss på trojangames.se. En supermodul!

 

 

Skulle annars något nr av ASL Journal rekommenderas?

 

Absolut. Alla journalerna är värda att köpa, och rent scenariomässigt är det blandat i storlek.

Rekommenderar framförallt Journal 10 - den senaste - som har en mycket välskriven nybörjarguide. Enkel att förstå, och många bra tips (även för mer avancerade spelare).

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Hur stämmer scenariona i Turning the Tide respektive Out of the bunker in på mina önskemål ovan?

 

Jag kan dessvärre inte hitta Best of Friends att köpa från butik här i Sverige.

Jag tror att Turning the Tide scenariona är generellt sätt större än som i Out of the bunker.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Finns hos oss på trojangames.se. En supermodul!

 

 

Klart att jag inte kollade på det mest uppenbara stället. :blink: Finns det möjlighet att köpa det direkt av dig på plats i Borås under någon av ASL-söndagarna om jag meddelar när jag tänker komma i förväg?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...