Jump to content

Tärningstorn - Dicetowers


B-E Karlsson

Recommended Posts

Tjena boys.

 

Tänkte kolla om någon vet nått bra ställe att köpa ett tärningstorn. Alla jag hittar på nätet ser ut som drakar eller medeltida borgar. Om de ser bra ut är de gjorda i balsaträ och utan filt.

 

Hjälp mig i rätt riktning.

 

Andreas har ett bra som jag fått låna i Borås. Det är litet och klätt i filt med en magnet så man kan lägga ihop det för transport. Ett sånt vill jag ha eller i alla fall liknande.

 

 

B-E

Link to comment
Share on other sites

Ingen snickare är man precis men det var riktigt kul att tillverka egna , har nu gjort 3 st det ena mera komiskt än det andra(tror mitt första som fyller 10 år är bäst kan vara för att det dekorerats med en sovjetisk mösskokard) men dom fungerar :)

 

Skall se om jag kan länka något också

Link to comment
Share on other sites

De små tornen med magnet är fantastiskt bra, tyvärr har han som gjorde dessa lagt ner sin verksamhet. http://www.minidicetowers.com är inte längre aktivt tyvärr.

 

Har köpt rätt många tärningstorn som återförsäljare genom åren, men samtliga leverantörer lägger ner sin verksamhet efter nåt år, eller har undermåliga produkter. :(

 

Jag har i flera år funderat på att tillverka själv, eller leja ut ett större parti till en kines eller motsvarande. Det har dock inte blivit av än, och det är väl tveksamt om det någonsin blir det.

 

Säg till om du hittar något som kan vara värt att satsa på så kan jag ta hem ett parti.

 

:)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kanske blir att man får tillverka ett själv....Mmmm.

 

 

http://e-raptor.pl/e...ransparent/1063

 

Perfekt för alla som vill se slagen , undrar om det rasslar olidligt ?

 

Jag har varit lite sugen på ett sånt torn men ja det rasslar och låter som bara den. En kompis till mig har ett när han lirar solospel i sin källare men jag är helt säker på att det skulle vara mycket lite uppskattat på en turnering.

 

Tack för tipsen Jerry. Ska kolla in de polska.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...