Jump to content

Advanced Squad Leader v1 eller v2?


snowjim

Recommended Posts

Tja!

 

Jag har fått tag i en kille som säljer följande:

 

Säljer även ASL

Grundboken 1st edition,

ASL Modul 1 Beyond Valor (tyskar och ryssar)

ASL Paratrooper

ASL Partisans

plus plastboxar med fint sorterade counters. Helt komplett!

många mounted mapboards ingår.

 

Jag har nu några frågor som ni kanske kan hjälpa mig med?

 

1. Är det en stor skildnad mellan v1 och v2 när det gäller Grundboken rent matrial mässigt? Eller ser de EXAKT lika dana ut?

 

När det gäller reglerna:

Om reglerna uppdateras borde väll även spelare som köpt v1 få tillgång till de ändrade regler? så är det med andra brädspel!

 

Frågan är om detta gäller även ASL?

 

2. Vet ni hur mycket reglerna skiljer sig från de olika versionerna? även om man inte tänker spela på turneringar så vill man ändå ha BRA regler.

 

3. Finns det även olika versioner av tillsattserna så som ASL Modul 1 Beyond Valor ?

 

MVH

SnowJim

Link to comment
Share on other sites

1. Är det en stor skildnad mellan v1 och v2 när det gäller Grundboken rent matrial mässigt? Eller ser de EXAKT lika dana ut?

 

När det gäller reglerna:

Om reglerna uppdateras borde väll även spelare som köpt v1 få tillgång till de ändrade regler? så är det med andra brädspel!

 

Frågan är om detta gäller även ASL?

 

2. Vet ni hur mycket reglerna skiljer sig från de olika versionerna? även om man inte tänker spela på turneringar så vill man ändå ha BRA regler.

Det är en viss skillnad, märkbar sådan i vissa fall... största problemet är nog att från och med journal 3 så är all errata baserat på ASLRB v2, vilket gör det svårt att få nya regel kompletteringar att passa in i v1. En del stycken och sporadiska meningar skrevs också om till v2, oftast i syfte att förenkla regeltolkningar som tidigare varit lite tvetydiga. Men ett par regeländringar kom också med.

 

vänliga hälsningar,

/stefan

Link to comment
Share on other sites

3. Finns det även olika versioner av tillsattserna så som ASL Modul 1 Beyond Valor?

Det hände lite saker med BV från version 1 till 2, fast jag är inte helt klar med vad förutom att den historiska modulen RB slängdes med i lådan... BV v3 som jag och många andra väntar på kommer att innahålla 10 kartor av ASLSK-typen istället för 4 monterade kartor, samt lite extra scenarion och RB utslängt igen.

 

/stefan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...