Jump to content

svenska reglerna


melin1971

Recommended Posts

Hej! första posten

 

Jag har beställt från SMB advance squad leader starterkit 1 med svenska regler, har inte fått spelet än, har även starter kit 2 på väg. Men starterkit 2 är på engelska. är de nån som har spelat SMB version med svenska regelhäfte. Alltså är reglerna corretcta så jag inte åker på ett bränn.

Link to comment
Share on other sites

Hej! första posten

 

Jag har beställt från SMB advance squad leader starterkit 1 med svenska regler, har inte fått spelet än, har även starter kit 2 på väg. Men starterkit 2 är på engelska. är de nån som har spelat SMB version med svenska regelhäfte. Alltså är reglerna corretcta så jag inte åker på ett bränn.

 

Hur mycket kostade SK1 från SMB ?

Link to comment
Share on other sites

Hur mycket kostade SK1 från SMB ?

 

 

jag ger 339 kr för det, sen köpte jag starter kit 2 med från worldofbording.com för 219 har jag för mig..med frakt blev det 328. starterkit från SMB är 339 utan frakt..vad de blir med frakt vet jag inte än. ja jag får ge en rapport sen. :) om jag lär mig spelet. fick starket kit 2 idag...uhhhh....blir inte lätt de här. sen finns de ju ingen tutorial i regel häftet. utan bara massa regler och regler ..och vad jag har förstått är inte alla regler med endå i starterkit 2...tror jag väntar med att försöka lära mig det till den svenska regelboken kommer..börja lite försiktigt...krypa först innan gå

Link to comment
Share on other sites

jag ger 339 kr för det, sen köpte jag starter kit 2 med från worldofbording.com för 219 har jag för mig..med frakt blev det 328. starterkit från SMB är 339 utan frakt..vad de blir med frakt vet jag inte än. ja jag får ge en rapport sen. :) om jag lär mig spelet. fick starket kit 2 idag...uhhhh....blir inte lätt de här. sen finns de ju ingen tutorial i regel häftet. utan bara massa regler och regler ..och vad jag har förstått är inte alla regler med endå i starterkit 2...tror jag väntar med att försöka lära mig det till den svenska regelboken kommer..börja lite försiktigt...krypa först innan gå

 

Vart bor du någonstans ?

 

Bästa sättet att lära sig ASL är att komma igång och spela med någon som redan håller på.

Link to comment
Share on other sites

Vart bor du någonstans ?

 

Bästa sättet att lära sig ASL är att komma igång och spela med någon som redan håller på.

 

 

Jag bor i Norrahammar precis utan för Jönköping. Ska gå på ett årsmöte här i Jönköping för en strategi klubb som håller på med olika typer av strategi spel, men även figurslag. En arbetskamrat tipsade mig om klubben som han själv är med i. Så jag hoppas att de är nån där som kan kanske hjälpa mig att komma igång. Om de nu håller på med ASL.

Edited by melin1971
Link to comment
Share on other sites

Jag bor i Norrahammar precis utan för Jönköping. Ska gå på ett årsmöte här i Jönköping för en strategi klubb som håller på med olika typer av strategi spel, men även figurslag. En arbetskamrat tipsade mig om klubben som han själv är med i. Så jag hoppas att de är nån där som kan kanske hjälpa mig att komma igång. Om de nu håller på med ASL.

 

Själv bor jag i Linköping, men i veckorna jobbar jag på Jordbruksverket i Jönköping.

Link to comment
Share on other sites

Jag bor i Norrahammar precis utan för Jönköping. Ska gå på ett årsmöte här i Jönköping för en strategi klubb som håller på med olika typer av strategi spel, men även figurslag. En arbetskamrat tipsade mig om klubben som han själv är med i. Så jag hoppas att de är nån där som kan kanske hjälpa mig att komma igång. Om de nu håller på med ASL.

Gameboards & Broadswords (GoB) håller till i Jönköping och har trevliga lokaler.

Tyvärr så håller ingen av föreningens ASL-spelare (vad jag vet) i Jönköping.

 

Finns dock ett forum för ASL på GoB-forumet, där det går att söka kontakt.

GoB

Link to comment
Share on other sites

Gameboards & Broadswords (GoB) håller till i Jönköping och har trevliga lokaler.

Tyvärr så håller ingen av föreningens ASL-spelare (vad jag vet) i Jönköping.

 

Finns dock ett forum för ASL på GoB-forumet, där det går att söka kontakt.

GoB

 

 

Jag hörde med att de fanns i Jönköping, men denna klubben som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på är helt inkörda på strategi spel, 40K och ASL....vad jag har hört..ska bli kul att se på söndag vad det är för klubb. Om de är helt fel klubb får jag väl ta mig till Linköping och lära mig =)

Link to comment
Share on other sites

En fråga: blev de svenska reglerna till SK1 skrivna? Hade för mig att det var den store "ASL fantasten" (NOT!) Anders Fager som höll på med dessa.

 

Det enda jag vet är att det följer med svenska regler, och vad jag har hört så är de SMB som har tagit fram de svenska reglerna själva. Men om det är sant vågar inte jag lova. Kanske nån utomstående som har gjort det. låter på dig som jag ska korsa fingrana i kors och hoppas att inte Anders Fager har gjort dem. Tolkar jag de rätt?

Link to comment
Share on other sites

Nämen gubbar, alla riktiga krigsspelare vet för det första att ASL egentligen bara är ett tärningsspel.

Och för det andra så spelar Anders Fager ASL i smyg... :P

 

 

Min mor sa till mig: -Om du slänger bränslet på båda sidor brasan så får du jämnast glöd...

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om du träffat Anders Fager, men han är en av de mest intensiva, nu levande kritikerna av detta spel.

 

 

Då får jag verkligen hoppas att han inte har något som helst med de svenska reglerna att göra..för då blir de väl fia med knuff av allt! :lol:

 

 

 

Om jag har tur kommer ASLSK 1 med svenska regler nerdimpande nästa vecka. får väl tala om då hur reglerna verkar, även om jag är nog kanske är fullständigt fel person att ge en bra bild av de reglerna. nybörjare och allt.

Edited by melin1971
Link to comment
Share on other sites

Du vet om att vi bara tar 240,- för ASL SK#1 på Trojan va...? ;)

 

Med svenska regler?

Link to comment
Share on other sites

joro..de var Anders Fager som har skrivit de svenska reglerna, och de är ett litet häfte. Jag har inte sett exakt hur det är än, för SMB glömde skicka med mina svenska regler, bara min kompis fick sina. men vad jag såg av hans verkar det vara väldigt enkelt. Har prov spelat lite. tror jag kommer dras ner i ASL träsket kanska snabbt. Hur skoj som helst!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
joro..de var Anders Fager som har skrivit de svenska reglerna, och de är ett litet häfte. Jag har inte sett exakt hur det är än, för SMB glömde skicka med mina svenska regler, bara min kompis fick sina. men vad jag såg av hans verkar det vara väldigt enkelt. Har prov spelat lite. tror jag kommer dras ner i ASL träsket kanska snabbt. Hur skoj som helst!!

 

Ett scannat sample skulle inte sitta fel, bara för upplysningens skull liksom. Jag sitter på ASL SK #1 på engelska så det vore kul o jämföra.

Link to comment
Share on other sites

Ett scannat sample skulle inte sitta fel, bara för upplysningens skull liksom. Jag sitter på ASL SK #1 på engelska så det vore kul o jämföra.

 

 

jag äger inte en scanner tyvärr, annars hade det inte gjort mig något. Jag fick mina igår. Och de är bra på de sätt att den visar turordningen på ett bra sätt. jag har inte spelet med dem än, så jag vet inte om de saknas regler i hans turordnings papper, annars visar de tydligt vad man ska göra vad i varje fas. Vilket är ju bra. men som sagt. hur bra i regelmässigt de är vet jag inte än. Ska prova de i helgen. Ska snacka med kompisen om han har en scanner.

Link to comment
Share on other sites

Ett scannat sample skulle inte sitta fel, bara för upplysningens skull liksom. Jag sitter på ASL SK #1 på engelska så det vore kul o jämföra.

'Har hört rykte om en scanner på jobbet. men om det är bara kontors nördarna som får använda den vet jag inte. Ska ta reda på de lite närmre. Risken är att vi "vanliga" knegare inte får använda den.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...